38 nowych hoteli w ciągu najbliższych 3 lat

38 nowych hoteli w ciągu najbliższych 3 lat

Grupa Orbis zapowiada kontynuację inwestycji w Europie Wschodniej, w tym przede wszystkim w Warszawie, Budapeszcie i Pradze. W ciągu najbliższych 3 lat spółka zamierza otworzyć w regionie 38 nowych hoteli - powiedział Gilles Clavie, prezes i dyrektor generalny Orbis SA.

"Rok 2017 był dla Orbisu rekordowy pod względem wyniku finansowego i operacyjnego" - powiedział Clavie. Grupa Orbis otworzyła 8 hoteli w nowych lokalizacjach, które wzbogaciły ofertę o dodatkowe 650 pokojów. W ciągu najbliższych 3 lat w planach jest otwarcie kolejnych 38 hoteli.

Spółka poinformowała również o posiadanych zasobach gotówkowych w wysokości 215 mln PLN, które pozwalają myśleć o kolejnych inwestycjach i dają szansę na pozyskanie zewnętrznego finansowania.

Jako najciekawsze rynki wskazany został Budapeszt, gdzie niektóre hotele zanotowały wzrost przychodów w przeliczeniu na jeden pokój sięgający 20-30 proc., oraz coraz popularniejszą pod ką tem turystycznym - Rumunię.

"Siedzibą Orbisu jest Warszawa i Polska jest naszym kluczowym rynkiem, na którym wciąż inwestujemy i rozwijamy sieć" - dodał Clavie. Podkreślił, że w Polsce ulokowanych jest 70 hoteli, spośród 126 ogółem należących do sieci Orbisu. Goście hotelowi z Polski przynoszą 42% łącznych przychodów spółki. 70% gości w polskich hotelach stanowią osoby podróżujące w celach biznesowych, co różni ten rynek od Węgier i Czech, gdzie nieco ponad połowa klientów Orbisu to turyści.

Jako wyzwania, przed którymi staje Orbis - jak i cała branża hotelowa - w 2018 roku, prezes spółki wymienił niedobory zasobów ludzkich oraz digitalizację, która powoduje zmiany w oczekiwaniach klientów.

Podczas spotkania z dziennikarzami i analitykami, zarząd Orbisu zwracał uwagę, że spółce udało się zwiększyć wskaźnik zaangażowania pracowników oraz o 3 punkty proc. obniżyć rotację kadr. W tym celu realizowany jest specjalny program dla pracowników: począwszy od rekrutacji, w trakcie której bardziej zwraca się uwagę na osobowość kandydata niż na jego umiejętności zawodowe, poprzez szkolenia i rozwój, aż po możliwość podjęcia pracy w hotelu znajdującym się w innym kraju.

Spółka rozwija też nowe formaty usług, w tym koncept kawiarni hotelowych Wise Cafe, których oferta bazuje na naturalnych i lokalnych produktach i które mają przyciągać klientów również spoza grupy gości hotelowych dzięki przytulnej i wygodnej przestrzeni.

 
Źródło informacji: Centrum prasowe PAP