85 procent Polaków decyduje się na gotowe dania

85 procent Polaków decyduje się na gotowe dania

Rynek dań gotowych w Polsce rozwija się w bardzo szybkim tempie. Już niemal każdy z nas sięga po dania instant w kubeczkach. Na taki wynik wpływ ma także różnorodność wyboru tego typu posiłków.

Tempo życia Polaków w ostatnich latach bardzo wzrosło. Niesie to za sobą takie skutki, jak np. brak czasu na przygotowanie domowego posiłku. Jak rozwiązać ten sposób?

Zamawiając jedzenie do domu? Jedząc na mieście? A może tak, jak robi niemal 85 procent Polaków - przygotowując sobie dania instant w kubkach. Według badań Kantar Millward Brown właśnie tyle naszych rodaków sięga po gotowe jedzenie.

Wartość rynku wyceniana jest na ponad 1 mld zł i rośnie w tempie 7 procent rocznie. Jeszcze w 2012 roku wartość kategorii dań instant wynosiła ok. 925 mln zł.

Tak ogromna popularność dań gotowych związana jest nie tylko z brakiem czasu konsumentów, ale także z poszerzającą się ofertą producentów podobnych posiłków.

Polacy coraz częściej do swojego menu włączają dania pochodzenia orientalnego, w tym te z kuchni azjatyckiej. Rośnie także liczba wegan i wegetarian, dlatego producenci dań instant wychodzą naprzeciw oczekiwań klientów.

Rynek dań gotowych jest więc bardzo atrakcyjną kategorią, choć tak naprawdę wciąż niedocenianą.