Analiza: trend last minute nadal na topie w branży turystycznej

Analiza: trend last minute nadal na topie w branży turystycznej

Portal rezerwacyjny Travelist.pl w połowie wakacji sprawdził, jak podróżowali Polacy w tym czasie - dokąd się wybrali, ile wydali i jakich udogodnień poszukiwali w hotelach. Z analizy wyszło, że nad morzem średnia cena wynosiła 622 zł za noc i była wyższa o 33 proc. niż przed pandemią, a w górach ok. 583 zł - aż 54 proc. więcej. Polacy dużo częściej wyszukiwali noclegi, ale rzadziej rezerwowali.

Jakie są wyniki analizy?

  • Biorąc pod uwagę 2019 rok, czyli ten ostatni przed wybuchem pandemii - zanotowano 6-procentowy wzrost liczby wyszukiwanych terminów wakacyjnych,
  • a jednocześnie spadek dokonywanych rezerwacji aż o 32 proc.

Turyści stojący przed wyborem letniej destynacji na urlop w kraju od lat najczęściej wybierają wybrzeże.

  • Podobnie było i w tym sezonie - w pierwszej połowie wakacji na północ kraju wybrało się blisko 37 proc. turystów. To o 4 punkty procentowe więcej niż w 2019 r.
  • Z kolei na górskie kurorty zdecydowało się natomiast 29 proc., pogarszając statystyki sprzed trzech lat o 5 pkt.
  • Zaskakujące w zestawieniu okazały się city breaki - na zwiedzanie polskich miast skusiło się 16 proc. podróżujących.

Last minute zawsze na czasie

Trend last minute wciąż nie opuszcza polskiej branży turystycznej, a liczba klientów wyznających zasadę ?na ostatnią chwilę? od początku pandemii zwiększa się z roku na rok.

W tym sezonie ponad 60 proc. Polaków zdecydowało o letnim wyjeździe na miesiąc lub mniej przed planowaną podróżą. Z kolei 15 proc. z nich zrobiło to na tydzień przed spakowaniem walizek, a dla 8 proc. nie stanowił problemu nawet 2-dniowy odstęp.