Bilety kinowe i popcorn dały najwyższy zysk od 14 lat

Bilety kinowe i popcorn dały najwyższy zysk od 14 lat

Grupa Agora zyskuje. Pojawił się w czwartym kwartale zysk netto i to od razu najwyższy od czwartego kwartału 2007 r., czyli od czternastu lat. Wszystko powiązane jest ze zniesieniem w grudniu części obostrzeń pandemicznych działalności kin, za czym wzrosła oczywiście sprzedaż popcornu, naczosów i napojów.

Przypomnijmy, że od 26 czerwca ubiegłego roku, zwiększony został limit do 75 proc. obłożenia widowni w kinach, przy czym nie wliczało się już osób zaszczepionych, a od 1 marca bieżącego roku -nawet ten limit został zniesiony - można było też już spożywać przekąski. Co prawda w grudniu w czwartej fali pandemii limit zaostrzono do 30 proc. i wprowadzono zakaz konsumpcji na salach kinowych, ale ludzi zaszczepionych było już dużo więcej. Poprawę możliwości działania kin widać w wynikach sieci kin Helios, należącej do grupy Agora.

W czwartym kwartale jej przychody ze sprzedaży biletów wzrosły o aż 854 proc. do 64 mln zł, a sprzedaż przekąsek, czyli popcornu, naczosów, napojów itd. w kinach o 845,5 proc. do 31 mln zł. To jeszcze nie są wyniki lepsze niż przed pandemią, czyli w czwartym kwartale 2019, kiedy przychody z biletów wynosiły 79 mln zł, a z przekąsek 34 mln zł.

Nie są może to poziomy sprzed COVID-19, ale coraz do nich bliżej. Zyskami nawet udało się cofnąć przed pandemię. Niższe niż dwa lata wcześniej były wydatki na wynagrodzenia w segmencie, a usługi obce, w tym pieniądze płacone dystrybutorom filmów zmalały w skali dwuletniej do 45,5 mln zł z 52 mln zł dwa lata wcześniej.

W rezultacie po długiej pandemicznej przerwie segment kinowy stał się wiodącym producentem zysków w grupie Agora. Rynek nie wydaje się zaskoczony dobrymi wynikami, bo akcje Agory zyskują mniej niż 1 proc. W całym 2021 r. spółka wykazała jeszcze stratę 46,6 mln zł, o 64 proc. niższą niż rok wcześniej. Skumulowana strata w skali dziesięciu ostatnich lat doszła do 264 mln zł.