Blisko 63 proc. Polaków sprawdza przed zakupem, czy towar pochodzi od polskich producentów
Polacy ufają produktom krajowym. Jedynie co trzeci pytany w sondażu nie szuka na etykiecie informacji o pochodzeniu produktu. Robi to zaś niemal 63 proc naszych rodaków.
Coraz chętniej sięgamy po produkty pochodzenia polskiego. Chodzi tutaj o towary, które zostały wyprodukowane przez rodzimych producentów. Z badania sondażowego przeprowadzonego przez UCE Research wynika, że 62,9 proc. Polaków w trakcie zakupów sprawdza etykietę w poszukiwaniu informacji o pochodzeniu produktu. Nie robi tego 31,8 proc. z nas, a 5 proc. twierdzi, że nie pamięta.
Pochodzenie produktów najczęściej sprawdzają osoby 60+ i wieku 30-39 lat. Najrzadziej robią to osoby z przedziału wiekowego 18-29 lat. To z pewnością negatywna informacja, gdyż to właśnie te osoby najczęściej robią zakupy.
Wyniki badania prezentują, że pochodzenie produktów najczęściej jest sprawdzane także przez osoby, których zarobki netto oscylują w okolicach 7 tys. zł i w górę. Najrzadziej robią to Polacy zarabiający poniżej 1 tys. zł za rękę.
Produkty pochodzące od rodzimych producentów są obecnie coraz częściej stosowane także w polskiej gastronomii. Wielu szefów kuchni opiera swoje dania o towar z pewnego źródła - od polskiego producenta.
źródło: PAP