Coraz częściej zamawiamy jedzenie online

Coraz częściej zamawiamy jedzenie online

Polacy rokrocznie w większym stopniu decydują się na zamawianie dań. W porównaniu do ubiegłego roku największy wzrost popularności zaliczył rynek online.

Od kilku lat w gastronomii można zauważyć rosnący trend jedzenia na wynos. Wzrost utrzymuje się na równym poziomie w stosunku rok do roku. W wycenianej na około 30 mld zł branży HoReCa, rynek dostaw wynosi niemal 6 mld zł.

Jeszcze nie tak dawno rynek zamówień na płaszczyźnie gastronomicznej polegał na chodzeniu do wybranego lokalu, zamówieniu dania, na które mieliśmy ochotę, odczekaniu kilku chwil, odbiorze potrawy i udaniu się w miejsce docelowe.

Obecnie taka forma realizacji zamówienia jest coraz rzadziej spotykana. Klienci w znakomitej większości deklarują, że wolą decydować się na konkretne danie za pomocą internetu. Potwierdza to sytuacja rynku zamówień online, który rośnie w tempie 50 procent rocznie, a jego wartość jest wyceniana na około 0,9 mld zł.

Jeśli tempo wzrostu rynku zamówień online z możliwością dostawy utrzyma się, być może już za pięć lat, jego wartość wyniesie nawet 6 mld zł.

Polacy nauczyli się wygody. Nie oznacza to jednak, że decydują się na pierwsze lepsze jedzenie. Świadomie wybierają interesujące je dania i to je zaznaczają w aplikacji na swoich smartfonach, tabletach czy też poprzez strony internetowe lokali świadczących usługi dostaw pod konkretny adres.

Wniosek? Branża HoReCa musi iść z duchem czasu, aby nie pozostać w tyle. Im więcej opcji dopasowanych pod klienta, tym lepsza ocena lokalu. Nie zapominajmy jednak o podstawach - jakość, smak, cena. Bez nich nie ma mowy o sukcesie.