Coraz lepsza jakość polskiej żywności
Krajowi konsumenci w ostatnim czasie chętniej sięgają po polskie produkty. Ma to swoje odbicie w branży gastronomicznej. Zwiększa się liczba restauratorów decydujących się na miejscową żywność.
Polscy konsumenci w coraz większym stopniu kupują krajową żywność. Taki trend podyktowany jest faktem, że nasza produkty są lepszej jakości niż jeszcze kilka lat temu. Ponadto żywność z Polski w ostatnim czasie nastawiona jest na świeżość, sezonowość i co ważne - lokalność.
To ostrzeżenie dla producentów. Na rynku nie ma już miejsca na "byle co". Liczy się nie tylko to, co dobre, ale przede wszystkim to, co świeże, a ostatnio także to, co polskie.
Coraz więcej Polaków - ponad 50 procent - uważa, że między innymi polskie mięso, wędliny i przetwory mięsne są lepsze od produktów zagranicznych.
Natomiast ponad 70 procent naszych rodaków stara się kupować krajowe produkty, a ponad połowa z nich jest gotowa zapłacić więcej za produkt polski niż importowany.
Produkty z Polski cieszą się też uznaniem na europejskim rynku. W ubiegłym roku do państw Unii Europejskiej wyeksportowana została żywność o rekordowej wartości - niemal 29,5 mld euro.
Zwiększająca się popularność nastawionych na świeżość, lokalność czy sezonowość produktów pochodzących z Polski ma swoje odbicie w branży gastronomicznej. Właściciele restauracji coraz chętniej decydują się bowiem sięgać po polską żywność.
Nie dość, że mogą w ten sposób zaoszczędzić na kosztach transportu, to dodatkowo - stawiając na dobre, polskie produkty - promują krajową czy też lokalną żywność.