Delivery Week - sukces i kontynuacja festiwalu dostaw!

Delivery Week - sukces i kontynuacja festiwalu dostaw!

Ponad 150 restauracji z Warszawy, Wrocławia, Krakowa, Białegostoku, Lublina, Śląska, Łodzi, Trójmiasta i Szczecina bierze udział w pionierskim Festiwalu dostaw. Wzięło w nim udział już blisko 11 000 Gości, a kilkaset tysięcy złotych trafiło do walczących o przetrwanie restauracji. Pomocowy Festiwal potrwa w związku z tym do odwołania!

Kryzys wywołany koronawirusem dotknął gastronomię szybciej i boleśniej niż zakładano. W odpowiedzi na trudną, epidemiologiczną rzeczywistość, twórcy Restaurant Week zdecydowali się na zupełnie nową formułę festiwalu. Nieznany dotąd obszar wynosów i dostaw, okazał się najbardziej efektywnym wsparciem dla polskiej sceny restauracyjnej.

Restaurant Week zaprosił do Festiwalu restauracje, które kontynuują swoją działalność w jedynej, możliwej postaci - czyli dowozów i wynosów. Szefowie Kuchni każdej z uczestniczących restauracji, przygotowali dwudaniowe menu w wersji mięsnej, bezmięsnej, vegan czy rybnej. Dodatkowo wielu z nich zaproponowało Gościom menu specjalne: zestawy rodzinne, weekendowe, a wcześniej Wielkanocne.

- Cieszymy się, że jako wieloletni partner restauratorów mogliśmy w tym trudnym czasie, wspierać ich w najbardziej efektywny sposób - dostarczając zamówienia. Odważny dla nas eksperyment - nowa festiwalowa formuła - okazała się sukcesem. Liczba uczestniczących restauracji i Gości pokazuje, jak silną markę zbudowaliśmy. Delivery Week stał się jedną z najbardziej efektywnych inicjatyw wsparcia gastronomii w Polsce - mówią Paweł Światczyński i Maciej Żakowski, współorganizatorzy Festiwalu.

W promowanie festiwalu zaangażowały się wysokozasięgowe media, partnerzy oraz influencerzy z całej Polski. Warto podkreślić, jak same restauracje tworzą content do komunikacji swojej oferty - zdjęcia i video z procesu przygotowywania posiłków, zachowania norm, dostaw, prezentujące nowe menu. O tym wszystkim restauratorzy i organizatorzy informują w swoich kanałach społecznościowych. Ich popularność i grono wiernych fanów festiwali kulinarnych spowodowało, że już 11 000 Gości skorzystało z wydarzenia, wspierając polską scenę restauracyjną.

Wzorem odbywających się Restaurant Week'ów i Fine Dining Week'ów, utrzymana jest misyjność Festiwali (#SzanujJedzenie, #KochajJedzenie) poprzez system wcześniejszego zamawiania jedzenia (do 23.00 dnia poprzedniego na dzień następny i kolejne), a więc przygotowywanie dokładnie takiej liczby zestawów menu, na jaką jest zapotrzebowanie.

Festiwal trwa do odwołania, zainteresowane restauracje mogą nadal dołączać do wydarzenia. Nasza redakcja objęłam wydarzenie patronatem medialnym.