Ekscentryczny właściciel lub szef kuchni zwiększa atrakcyjność restauracji

Ekscentryczny właściciel lub szef kuchni zwiększa atrakcyjność restauracji

Właściciele niezależnych lokali i małych restauracji sieciowych zawsze mieli wiele ról do odegrania w codziennym prowadzeniu interesu, od bycia szefem kuchni do zarządzania lokalem. Dziś mierzą się z kolejnym wyzwaniem: wzrastającą potrzebą kontaktu z klientami w konkurencyjnej wirtualnej przestrzeni. By wesprzeć właścicieli w tym zadaniu, marka Tork zleciła przeprowadzenie sondażu,  aby określić typy rozwiązań marketingowych, które mogą pomóc restauracjom w zwiększeniu przychodów. Teraz, dzięki udoskonalonemu narzędziu do własnoręcznego marketingu cyfrowego Tork Xpressnap, przekazy te można tworzyć i promować - zarówno stacjonarnie jak i online - za pomocą paru kliknięć.

Wiodąca światowa marka rozwiązań higienicznych Tork, zleciła przeprowadzenie sondażu wśród ponad 8000 gości europejskich restauracji, by określić czynniki pomocne właścicielom lokali w zwiększeniu liczby wizyt, pozyskaniu stałych klientów oraz powiększeniu dochodów.

"Wiemy, że 57% gości podoba się, gdy restauracja promuje swoje oferty w mediach społecznościowych. Przy ogromie obowiązków spoczywających na właścicielach, działania marketingowe schodzą na drugi plan. Dostarczając właściwych informacji i narzędzi, system Tork Xpressnap pomaga klientom tworzyć oraz rozpowszechniać materiały promocyjne szybko i wydajnie" - mówi Bénédicte de Croon, European Tabletop Director w Tork.

Media społecznościowe niczym "marketing szeptany"

Wyniki sondażu wyraźnie pokazują, że silna obecność w serwisach społecznościowych, prezentowanie wyjątkowych i osobliwych informacji o restauracji są podstawą udanego marketingu. Poniższe podsumowanie prezentuje główne wnioski z wyników badania i to, w jaki sposób mogą one pomóc w radzeniu sobie
z typowymi wyzwaniami branży.

Zwiększenie liczby wizyt: aktywna obecność w serwisach społecznościowych przyciąga nowych klientów

  • 78% gości restauracji typu fast casual śledzi treści związane z restauracjami w mediach społecznościowych, takie jak konta sławnych szefów kuchni lub miejscowych lokali
  • 49% gości chętnie spędza czas na portalach społecznościowych poznając nowe restauracje do odwiedzenia

Podwyższanie rachunków: najcenniejsza przestrzeń reklamowa może znajdować się w Twojej restauracji

  • 40% ankietowanych twierdzi, że promocje zwiększają szansę, że goście wydadzą więcej
  • 21% gości restauracji typu fast casual oraz szybkiej obsługi zgadza się, że zachęcająca wiadomość promocyjna na stoliku zwiększyłaby prawdopodobieństwo, że wydadzą więcej pieniędzy

Pozyskanie stałych klientów: wyjątkowe i osobiste podejście do klientów może zachęcić ich do ponownej wizyty w lokalu.

  • 69% gości restauracji typu fast casual twierdzi, że oryginalny koncepcja miejsca ma znaczenie przy podejmowaniu decyzji o powrocie do restauracji
  • 62% zgadza się, że indywidualne podejście do klienta zwiększa szansę na jego ponowną wizytę w lokalu

Nowe narzędzie cyfrowe marki Tork pomaga restauracjom promować swój przekaz zarówno w lokalu jak i w internecie

Dzięki Xpressnap właściciele restauracji mogą tworzyć autorskie materiały promocyjne za pomocą zaledwie kilku kliknięć. Wyjątkową wiadomość można potem natychmiast udostępniać na portalach społecznościowych lub wydrukować i umieścić w panelu reklamowym Ad-a-Glance dozownika, zmieniając go w stacjonarny mały baner reklamowy.

Wskazówki do samodzielnego stworzenia reklamy

  • Stwórz oryginalną, spersonalizowaną wiadomość: użyj narzędzia Xpressnap, by opowiedzieć swoją historię.
  • Pokaż charakter: klienci doceniają ekscentrycznych szefów kuchni - pozwól im komunikować się
    z klientami i zbuduj wokół nich swoją kampanię reklamową na portalach społecznościowych.
  • Niech jedzenie przemówi: kuszące zdjęcie w panelu reklamowym na stoliku może skłonić gości do wydania większych sum, niż planowali. Użyj panelu Ad-a-Glance w dozownikach Tork Xpressnap, by zademonstrować najlepsze pozycje z menu i zachęcić klientów do ich zamówienia.

O sondażu:

  • Tork zlecił przeprowadzenie sondażu niezależnej firmie United Minds. Został on przeprowadzony przy wykorzystaniu panelu internetowego zarządzanego przez dostarczyciela panelu, CINT.
  • Grupą badawczą było 8289 Europejczyków w wieku 18-60 lat, którzy jedli w restauracji co najmniej raz w przeciągu poprzedniego miesiąca i wypełnili ankietę.
  • Sondaż przeprowadzono w dniach od 10 listopada 2017 do 13 grudnia 2017.