Finał II edycji kampanii

Finał II edycji kampanii "Marka Polskie Mięso. Polska Smakuje"

Związek Polskie Mięso 31 marca br. kończy II edycję ogólnopolskiej kampanii informacyjnej "Marka Polskie Mięso. Polska Smakuje". Projekt miał za zadanie popularyzację aktualnej wiedzy i najnowszych badań dotyczących polskiego mięsa drobiowego i wieprzowego. Kampanię wsparła prof. dr hab. SGGW Agnieszka Wierzbicka - ekspert naukowy oraz autorytety kulinarne: szef kuchni Marcin Budynek oraz kucharz i dziennikarz kulinarny Tomasz Jakubiak wraz z dietetyczką Agatą Dąbrowską w roli ambasadorów akcji.

Przez ostatnie pół roku Związek Polskie Mięso zachęcał polskich konsumentów do aktualizacji wiedzy na temat drobiu i wieprzowiny, a także poprzez szereg działań prezentował walory kulinarne i wartości odżywcze mięsa. Ideą kampanii, realizowanej pod hasłem "Białe czy czerwone? Pewne jest jedno. Polskie mięso", było obalanie szkodliwych mitów i prezentacja najnowszych faktów dotyczących spożywania drobiu i wieprzowiny. Ważny element projektu stanowiła edukacja z zakresu pochodzenia mięsa - wskazanie cech i zalet polskiego drobiu i wieprzowiny w ujęciu rynku wewnętrznego oraz eksportu. W ramach akcji zrealizowano aktywności w kanałach off- i online, które przyczyniły się do popularyzacji i aktualizacji informacji na temat drobiu i wieprzowiny - mięs wartościowych, bezpiecznych, zdrowych i najwyższej jakości.

Kampania "Marka Polskie Mięso. Polska Smakuje" była obecna w programach śniadaniowych i audycjach tematycznych w TVN, TVP i Polsacie, podczas których wypowiadali się eksperci i autorytety naukowe. W prasie branżowej, w tytułach kulinarnych, lifestylowych oraz ogólnoinformacyjnych pojawiło się łącznie ponad 100 artykułów, wywiadów i wzmianek dotyczących tematyki kampanii. Aktywności w ramach projektu objęły również Facebook, Instagram oraz dedykowaną stronę pewnejestjedno.pl. Ogółem zasięg kampanii (liczba potencjalnych kontaktów odbiorców z informacją) wyniósł około 2,5 mld, a szacunkowa liczba odbiorców przekazu to 4,1 mln osób.

Ponadto Związek Polskie Mięso zrealizował konferencję prasową oraz cykl spotkań informacyjno-promocyjnych dla dziennikarzy - merytoryczne i kulinarne wydarzenia z polskim mięsem w roli głównej, miały nie tylko wymiar edukacyjny, ale dostarczyły również niezapomnianych wrażeń smakowych wszystkim uczestnikom.

- Sukces I edycji kampanii "Marka Polskie Mięso. Polska Smakuje" zachęcił nas do kontynuowania tego projektu. Dzisiaj z całą pewnością mogę powiedzieć, że sukces kolejnej edycji jest jednoznacznym wskazaniem do tego, by kampania na stałe wpisała się w działania Związku Polskie Mięso - uważa Witold Choiński, Prezes Zarządu Związku Polskie Mięso - W temacie popularyzacji rzetelnej wiedzy na temat mięsa nadal jest wiele do zrobienia, jednak po doświadczeniach z dwóch ostatnich lat widzimy, że nasze wysiłki w tym obszarze przynoszą spodziewane efekty. Aktualnie branża mięsna, jak i wiele innych gałęzi naszej gospodarki, staje przed bezprecedensowym wyzwaniem związanym z pandemią koronawirusa. Polskie zakłady stają na wysokości zadania, by utrzymać łańcuchy dostaw i by nadal oferować konsumentom bezpieczne produkty najwyższej jakości. Liczę na to, że gdy tylko wrócimy do normalności, będziemy mogli zrobić jeszcze wiele dla promocji walorów polskiego mięsa - podkreśla Prezes Choiński.