Goście wysoko oceniają sektor gastronomiczny

Goście wysoko oceniają sektor gastronomiczny

Według raportu opublikowanego przez KMPG gastronomia jest drugim sektorem, zaraz po pozaspożywczym handlem detalicznym, który klienci oceniają pozytywnie. Mimo tego, że branża gastronomiczna jest jedną z najbardziej obciążonych branż, to bardzo dobrze radzi sobie z obsługą klientów.

KPMG opublikowało raport "Doświadczenia klientów w nowej rzeczywistości" na temat tego, jak poszczególne marki z podziałem na branże radziły sobie z obsługą klientów w dobie pandemii. 

Branża gastronomiczna na podium

Gastronomia zajęła drugie miejsce w zestawieniu, wyprzedzając wszystkie branże z wyjątkiem pozaspożywczego handlu detalicznego. Marki z tego segmentu rynku zyskały najwyższe oceny klientów. W raporcie wskazano również, że zmienił się sposób komunikacji między markami, a klientami. Co obecnie docenia konsument? Bezpieczeństwo i sprawne wykonanie usług. W branży gastronomicznej zamówienia przeniesiono do Internetu, w efekcie czego nastąpił rozwój segmentu delivery. 

Stosunek jakości do ceny

Na zmianę konsumenckich przyzwyczajeń wpłynął także spadek dochodów. Ponad połowa konsumentów (51%) wstrzymała się w ostatnim czasie z zakupem rzeczy innych niż niezbędne, a sytuacja finansowa 52% gospodarstw domowych pogorszyła się. Przedsiębiorcy powinni przeanalizować zmieniający się rynek i dostosować swoje działania do nowego rodzaju klientów...

Klienci 5.0

To nowy typ klienta, o innych niż dotychczas potrzebach i upodobaniach - raport określa go mianem klienta 5.0. Dla konsumenta z tej grupy, korzystającego z usług gastronomii liczyły się przede wszystkim: zapewnienie bezpieczeństwa, zarówno w lokalach jak i w dostawie, proste i szybkie procedury reklamacyjne, jak również szybka oraz terminowa dostawa. Nie bez znaczenia były także prosty i intuicyjny sposób zamawiania potraw oraz krótki czas oczekiwania przy odbiorze własnym zamówień na wynos. Co ciekawe wielu respondentów często wybiera samodzielne gotowanie zamiast zamawiania gotowych posiłków. Natomiast, gdy dochodzi o składania zamówień, odpowiadający chętnie wspierali ulubione miejsca, zamawiając większe niż dotychczas posiłki.

Do oceny zadowolenia klientów w kontaktach z firmami posłużył wskaźnik Customer Experience Excellence (CEE). W tegorocznej edycji badania brało udział ponad 5 000 konsumentów w Polsce. Dokonali oni oceny swoich doświadczeń w interakcjach z blisko 200 firmami w realiach pandemii COVID-19.