Jak sprawić, aby biznes gastronomiczny był rentowny?

Jak sprawić, aby biznes gastronomiczny był rentowny?

Możliwości jakie daje kuchnia włoska, biodynamiczne i organiczne wina oraz praktyczne narzędzia pozwalające kontrolować finanse - to tylko niektóre z tematów kolejnego szkolenia organizowanego we współpracy z Akademią Leona Koźmińskiego, które odbyło się  w Instytucie Kulinarnym Transgourmet w ramach programu wsparcia dla gastronomii ReStart. Drugie szkolenie jest już dostępne w formie online za darmo na kanale You Tube Instytutu Kulinarnego

Warsztaty w Instytucie Kulinarnym po raz kolejny poprowadzili profesjonaliści od lat związani ze światem gastronomii. Spotkanie zostało podzielone na trzy moduły łączące teoretyczną wiedzę z zakresu prowadzenia działalności w branży HoReCa, pokaz kulinarny oraz wykład i towarzyszącą mu degustację wina. Drugie szkolenie poprowadzili: Andrzej Przeniosło, wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego, Bartosz Peter, ekspert Instytutu Kulinarnego Transgourmet oraz Michał Poddany, sommelier z winiarni Mielżyński.

- W nowej rzeczywistości, szczególnego wymiaru nabiera świadomość biznesowa i merytoryczna wiedza osób zarządzających. Prawidłowa analiza przychodów i kosztów jest podstawą do podejmowania strategicznych decyzji odnośnie funkcjonowania naszego biznesu. Dlatego tak ważne jest by na bieżąco kontrolować finanse naszej firmy. Organizowane przez Transgourmet i Selgros Cash & Carry szkolenie, dostępne dla wszystkich zainteresowanych, jest świetnym narzędziem pozwalającym zdobyć i uporządkować wiedzę w tym obszarze prowadzenia działalności w branży HoReCa - podsumowuje Andrzej Przeniosło.

Wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego opowiedział m.in. o tym w jaki sposób kontrolować biznes, by był on rentowny. Uczestnicy dowiedzieli się, jak praktycznie podejść do kwestii planowania i rozliczania kosztów produktów oraz poznali przykładowe narzędzia, dzięki którym można weryfikować pracę szefa kuchni oraz baru.

- Bardzo często właścicielami restauracji są osoby nie związane z branżą, posiadające wizję tworzenia lub kierujące się myślą, że jest to dobra inwestycja szybko przynosząca wysokie zyski. Gastronomia jest bardzo złożonym biznesem, dlatego tak istotne jest, żeby wokół inwestorów znalazły się osoby, które posiadają wiedzę merytoryczną i potrafiły się nią dzielić zarówno z inwestorem jak i pracownikami - dodaje Przeniosło.

Druga, praktyczna część przeniosła wszystkich do kraju, który słynie z pizzy i makronów. Bartosz Peter zademonstrował możliwości, jakie daje kuchnia włoska oraz pokazał jak budować kartę w oparciu o sezonowość produktów i prawidłowo obliczyć marżę poszczególnych pozycji w menu. Podczas warsztatów ekspert Instytutu Kulinarnego Transgourmet przygotował między innymi spaghetti carbonara i obliczył, jak jakość i ilość składników wpływa na food cost przygotowanego dania. Szkolenie zakończył moduł poświęcony winom, podczas którego sommelier z winiarni Mielżyński, Michał Poddany, omówił najnowsze trendy z branży, czyli wina naturalne, biodynamiczne i organiczne.

- Nasze szkolenia to komplementarne połączenie wiedzy praktycznej i teoretycznej. Warsztaty to również możliwość zdobycia cennych wskazówek i porad od ekspertów, które pozwalają jeszcze lepiej zrozumieć specyfikę prowadzenie działalności gastronomicznej - mówi Marcin Dera, Dyrektor Sprzedaży ds. Gastronomii Transgourmet Polska, operatora marek Transgourmet i Selgros Cash & Carry.

Trzecie szkolenie dostępne będzie w formie online już w listopadzie na kanale Instytutu Kulinarnego na YouTube. Zachęcamy do oglądania!