Kolejne składniki zgodnego z prawem menu

Kolejne składniki zgodnego z prawem menu

Wykaz składników dania, alergenów i określenie gramatury potrawy - to obligatoryjne składniki zgodnego z prawem menu. Czy określając jednak tylko te trzy elementy w odniesieniu do każdego z dań, możemy uznać, że nasze menu jest już gotowe? A jeżeli nie, na jakie jeszcze dodatkowe elementy powinniśmy zwrócić uwagę, konstruując kartę menu?

Używanie zamienników

Jak już wiesz, jednym z obligatoryjnych elementów menu, oprócz ceny i nazwy dania, jest wyszczególnienie jego składników. W ostatnim artykule wspominałam już, na ile szczegółowy powinien być to wykaz. Teraz jednak chciałabym wspomnieć o jeszcze jednym aspekcie wykazu składników dania.

Otóż taki wykaz składników jest dla Ciebie wiążący, a wszelkie niedomówienia bądź przekłamania pomiędzy tym, co oferujemy w menu, a ostatecznie znajduje się na talerzu, może wiązać się z konsekwencjami prawnymi.

Oznacza to, że skoro w menu wskazujesz, że do przygotowania dania używasz konkretnych składników, to w rzeczywistości powinieneś użyć właśnie tych składników i żadnych innych. Najczęściej problem z zamiennikami produktów występuje oczywiście, kiedy w menu widnieją dobre jakościowo produkty, które mają zachęcić klientów do skorzystania z oferty naszej restauracji, a w rzeczywistości dania zawierają inne, tańsze składniki.  

Dzieje się tak przykładowo w wypadku, kiedy menu zapewnia nas o tym, że zamawiamy sok, a w rzeczywistości dostajemy nektar. Bądź kiedy zgodnie z menu na pizzy ma znajdować się mozzarella, a znajdujemy tam najtańszy żółty ser.

Musisz również wiedzieć i pamiętać, że istnieje grupa produktów szczególnie chronionych. Mamy zatem polską, krajową listę produktów regionalnych i tradycyjnych, ale mamy też grupę produktów wpisanych przez Komisję Europejską do Rejestru Chronionych Nazw Pochodzenia i Chronionych Oznaczeń Geograficznych lub do Rejestru Gwarantowanych Tradycyjnych Specjalności. 

Tego typu produkty są chronione w szczególny sposób, a niezgodne z prawem są wszelkie praktyki, które mogą wprowadzić w błąd naszych gości co do prawdziwego pochodzenia produktu, nawet jeżeli w menu pojawia się tylko aluzja, luźne nawiązanie do produktu oryginalnego, przykładowo poprzez użycie sformułowania "w stylu", "produkowane tak, jak".

CAŁY ARTYKUŁ >KLIKNIJ TUTAJ<