"Manifest dla gastronomii polskiej" głosem wsparcia dla branży

Manifest dla gastronomii polskiej powstał w celu wyrażenia poparcia klientów dla restauratorów, szefów kuchni, kucharzy, kelnerów, barmanów, menedżerów lokali i wszystkich zatrudnionych w sektorze gastronomii, których w Polsce jest ponad milion osób. Jego treść jest rezultatem wspólnej pracy 16 organizacji branżowych zrzeszonych w ramach Sztabu Kryzysowego Gastronomii Polskiej i przedstawicieli branży.

Sektor gastronomii, w którym w naszym kraju pracuje około miliona osób to branża najbardziej - obok kultury i turystyki - poszkodowana w związku z pandemią COVID-19.

-Manifest dla Gastronomii Polskiej to jeden silny głos naszej branży, która szczególnie w tych czasach musi być zintegrowana w gronie właścicieli i pracowników lokali gastronomicznych, dostawców do gastronomii, wypożyczalni i dystrybutorów. Wszyscy jesteśmy potrzebni dla rozwoju polskiej sztuki kulinarnej na świecie i promocji naszej wyjątkowej polskiej gościnności. Jak po każdym kryzysie, nadejdą dobre dni i chwile. Dlatego w każdym czasie integracja przedsiębiorców jest ważnym elementem współpracy i realizacji marzeń i ambicji zawodowych. Sztab i Izba Gospodarcza Gastronomii Polskiej integruje przedsiębiorców, gastronomów i dostawców. Jesteśmy dumni, że wspólnie możemy pełnić rolę rzecznika interesu gastronomów, który posiada poparcie największych organizacji i stowarzyszeń branży. - mówi Jacek Czauderna, prezesIzby Gospodarczej Gastronomii Polskiej i lider Sztabu Kryzysowego Gastronomii Polskiej.

- Od początku epidemii, czyli od marca konsekwentnie wspieramy naszych partnerów: restauracje, bary, kawiarnie i wszystkie inne podmioty działające w sektorze gastronomii - mówi Dominik Branny, prezes Zarządu MAKRO Polska. Na bieżąco reagujemy na ich potrzeby. Uruchomiliśmy "Niezbędnik dla gastronomii", czyli specjalny portal wiedzy o sztuce przetrwania tego trudnego czasu. Prowadzimy akcje specjalne, służące zwiększeniu liczby zamówień na wynos w restauracjach: listopadowy "Tydzień Kuchni Polskiej" i obecną, "Zamów na świąteczny stół". Wiosną bieżącego roku wystosowaliśmy apel do premiera rządu o szybkie i bezpieczne rozmrożenie sektora gastronomicznego. Naturalną kontynuacją naszych działań jest Manifest dla gastronomii polskiej.  Czujemy, że nadszedł moment, w którym wszyscy musimy stanąć dla niej razem: pracownicy sektora, ale także jego klienci - podkreśla.

"Manifest dla gastronomii" może wesprzeć każdy, któremu leży na sercu dobro branży gastronomicznej. Wystarczy wejść na www.manifestgastro.pl, przeczytać zamieszczoną tam treść apelu i poprzeć go wpisując swój adres e-mail. Im więcej będzie podpisów, tym mocniejsze wsparcie otrzymają organizacje walczące o przyszłość gastronomii polskiej.

"Manifest dla gastronomii" wpisuje się w akcję łączącą przedstawicieli sektora z wielu krajów Europy. Podobna inicjatywa, wspierana przez grupę METRO (właściciela MAKRO Polska) powstała także w Niemczech, planowane jest jej rozszerzenie na kolejne kraje.