Młodzi zamawiają jedzenie głównie przez internet

Młodzi zamawiają jedzenie głównie przez internet

Dynamika wzrostu rynku zamówień online jest bardzo wysoka i wynosi niemal 50 procent w stosunku rocznym. Spora w tym zasługa osób w wieku od 15 do 34 lat.

Coraz więcej osób decyduje się na łatwe, szybkie i przyjemne zamawianie jedzenia. Bez konieczności wyjścia do restauracji czy dzwonienia, natomiast za pomocą smartfona czy innego urządzenia wyposażonego w internet - wybieramy, co w danej chwili chcemy zjeść.

Zamówienia online zyskały ogromną popularność, a ich dynamika wzrostu w ciągu roku wzrosła o niecałe 50 procent. To wynik imponujący. Stoją za nim przede wszystkim osoby młode - wychowane w dobie internetu i nowoczesnych technologii.

Młodemu pokoleniu trudno wyobrazić sobie rzeczywistość bez komputera, internetu, mediów społecznościowych czy smartfona. Internet pomaga im we wszystkich dziedzinach życia - zakupach, spędzaniu czasu wolnego, kontaktach ze znajomymi, a ostatnio w zdecydowanej przewadze także zamawianiu jedzenia.

Blisko 70 procent wszystkich zamawiających jedzenie tylko przez internet stanowią obecnie osoby między 15., a 34. rokiem życia.

Wśród osób, które zamawiają wyłącznie online, ponad 30 procent stanowią użytkownicy w wieku od 15 do 24 lat. Nieco powyżej 25 procent reprezentują osoby w wieku 25-34. Natomiast kolejną grupą stanowiącą niemal 25 procent są użytkownicy w wieku 35-44. Najmniej "nowoczesne" są osoby powyżej 45. roku życia.

Rynek otwiera się na nowoczesne technologie i trendy występujące na rynku branży gastronomicznej. Ten dotyczący sposobu zamówień raczej szybko nie minie, a jak wskazują badania - udział zamówień online wewnątrz rynku zamówień będzie się w kolejnych latach rozszerzał.