Niskie zainteresowanie alkoholami marek własnych

Niskie zainteresowanie alkoholami marek własnych

W grudniu 2020 r. PMR przeprowadził badanie dotyczące m.in. alkoholi marek własnych. Wynika z niego że tylko 18 proc. badanych kupuje tego typu produkty.

To najniższy wynik spośród badanych kategorii produktowych, a badane były również takie kategorie jak: kosmetyki, artykuły spożywcze czy odzież. Zakupów tych wymienionych dokonuje ponad połowa badanych. Widać również korelacje z płcią ? 17 proc. kobiet i 20 proc. mężczyzn oraz z wiekiem -   w kategorii 50+ - 12 proc., w pozostałych kategoriach wiekowych około 22-23 proc.

W przypadku badań grupy celowej odsetek deklarujących zakupy alkoholi marek własnych był nieznacznie większy i wyniósł 21 proc. W ciągu ostatniego miesiąca zakupu alkoholu pod marką własną dokonało 23%, co daje większy odsetek niż średnia. Tego typu produkty regularnie kupuje tylko określona grupa klientów, ogół sięga po nie sporadycznie o czym świadczy 10-15 proc. wskazań dla innych przedziałów czasowych.

Ponadto czterech na dziesięciu badanych nie kupuje w ogóle produktów pod markami własnymi, a w grupie osób które takich zakupów dokonują sporadycznie wynik ten jest jeszcze wyższy.

źródło: PMR, 2020