Po pączka do pierkarni, po donuta do dyskontu

Po pączka do pierkarni, po donuta do dyskontu

PMR przeprowadziło badanie, w którym wykazano, że pączki należą do jednej z najczęściej kupowanych kategorii słodkich i słonych wypieków.

Jak wynika z badania PMR przeprowadzonego w listopadzie 2020 r. na próbie reprezentatywnej, dotyczącego zakupu produktów gastronomicznych dostępnych w ofercie na wynos, zakupy drożdżówki, pączka, słodkiej bułki deklarowało ok. 9 na 10 badanych. Wytrawne wypieki czy croissanty cieszą się nieco mniejszą popularnością i wybiera je, odpowiednio, 76% i 72% respondentów.

Choć ostatnie lata przyniosły spadki w ilości sklepów piekarniczo-ciastkarskich, to one wciąż są miejscem, gdzie największa grupa respondentów kupuje słodkie i słone wypieki. Dotyczy to zwłaszcza tradycyjnych kategorii: drożdżówki kupuje tam 65% a pączki 60% Polaków. Piekarnie i cukiernie największą popularnością cieszą się wśród mieszkańców dużych miast. Dyskonty depczą im jednak po piętach. Blisko co drugi badany kupuje pączki i drożdżówki w dyskontach (w mniejszych miejscowościach pączki w dyskontach kupuje już 61%). Jak wynika z naszego badania, w mniej tradycyjnych kategoriach - croissantów, donutów oraz muffinów - dyskonty wyprzedziły już piekarnie.