Polak wydaje rocznie ponad 50 zł na lody

Polak wydaje rocznie ponad 50 zł na lody

Wraz z początkiem czerwca do Polski zawitały upały. To idealny czas dla producentów lodów, by zwiększyć ich sprzedaż. W przypadku Polaków jest ona na bardzo wysokim poziomie - także dzięki kanałowi HoReCa.

Słońce i wysoka temperatura za oknem oznacza jedno - nadszedł czas na letnie orzeźwienie, a jak powszechnie wiadomo - nic nie orzeźwia tak jak lody.

Letniej aurze towarzyszy wzrost produkcji i sprzedaży lodów, a ich rynek w ostatnich latach bardzo się poszerzył. Pojawiły się na nim m.in. lody wegańskie czy wysokobiałkowe.

Polacy uwielbiają lody i nie oszczędzają na nich. W 2018 roku przysłowiowy Kowalski wydał na nie niemal 53 zł. W tym roku kwota ta może nawet wzrosnąć, gdyż rynek lodów jest niezwykle atrakcyjnym. W ubiegłym roku rynek lodów został wyceniony na ponad 2 mld zł.

Poziom spożycia lodów w Polsce, mimo wydawałoby się wysokiego pułapu, nadal jest niższy w porównaniu do krajów skandynawskich czy też państw Europy Zachodniej.

Sprzedaż lodów w naszym kraju utrzymuje się jednak na dobrym poziomie w stosunku do innych państw. Wszystko między innymi dlatego, że są one produktami wpisującymi się w trend żywności wygodnej oraz świetnie sprzedają się w kanale HoReCa.

Kanał HoReCa rośnie, a dzięki temu rynek lodów postrzegany jest jako jeden z bardziej atrakcyjnych, co powoduje wzrost zainteresowania tym segmentem przez kolejne kategorie podmiotów.