Pomóż zmieniać polską gastronomię na lepsze!

Pomóż zmieniać polską gastronomię na lepsze!

Wystartował nowy projekt kampanii Roślinniejemy "Więcej Niż Sałatka", dzięki któremu każdy konsument może zostać rzecznikiem diety roślinnej i przyczynić się do pozytywnych zmian w polskiej gastronomii. Organizatorzy będą wspierać wszystkie zainteresowane udziałem osoby w rozmowach z restauracjami i zachęcaniu ich do poszerzania bezmięsnej oferty w swoich kartach. 

Akcja "Więcej Niż Sałatka" działać będzie w całej Polsce - udział może wziąć każda osoba, która chciałaby przekonać wybraną przez siebie knajpę do wprowadzenia wegańskich opcji. Celem jest nie tylko zwiększenie dostępności roślinnych dań, ale także upewnienie się, że będą one smaczne i bogate w wartości odżywcze. 

- Dieta roślinna cieszy się ogromną popularnością - ostatnio w pełni roślinne menu serwowane było na ceremonii rozdania Oscarów. Niestety nadal w wielu miejscach jedyną wegańską opcją w menu okazuje się właśnie sałatka - mówi Sabina Sosin, koordynatorka kampanii Roślinniejemy - Tymczasem kuchnia roślinna pozwala tworzyć posiłki, które będą sycące, pełnowartościowe i przede wszystkim pyszne. Z pomocą naszych czytelników i obserwatorów chcemy pokazać te możliwości jak największej liczbie restauratorów - dodaje.

Uczestnicy otrzymają od zespołu Roślinniejemy poradnik ułatwiający nawiązanie kontaktu z lokalami, dostęp do grupy konsultacyjnej na Facebooku, a także specjalny przewodnik dla restauracji, który będą mogli przekazać osobom decyzyjnym. Poza pokazaniem, jak w praktyce wprowadzić roślinne pozycje do menu i na co warto zwrócić uwagę, ochotnicy będą pokazywali korzyści biznesowe płynące z aktywnego reagowania na społeczny trend, jakim jest ograniczenie lub całkowita rezygnacja z produktów pochodzenia zwierzęcego w diecie.

Według badań przeprowadzonych przez IBRIS na zlecenie Roślinniejemy w lutym 2018 roku, ponad połowa Polaków (57,8%) planuje ograniczenie spożycia mięsa, a badania panelu Ariadna z maja 2019 roku wskazują, że już 40% młodych Polaków (18-24 lat) kupuje roślinne zamienniki produktów mięsnych.

Popularność diety roślinnej ciągle rośnie, m.in. ze względu na rosnącą świadomość dotyczącą jej korzystnego wpływu na zdrowie i planetę. Liczymy na to, że nasza akcja pomoże wielu lokalom wzbogacić menu o pyszne i pełnowartościowe dania bezmięsne - podsumowuje Sabina Sosin.