Praktyczne porady: jak dbać o klientów?

Praktyczne porady: jak dbać o klientów?

Branża gastronomiczna to sektor, który jest w nieustannym i bezpośrednim kontakcie z klientem. W jaki sposób prowadzić biznes, aby unikać konfliktów i żeby goście zawsze wracali? Poniżej znajduje się kilka niezbędnych informacji.

Zadowolony klient to spójnik biznesu gastronomicznego

Należy pamiętać, że zadowolony klient wraca. Usatysfakcjonowani goście są integralna częścią biznesu restauracyjnego. Jak sprawić, żeby klient wracał? Jak zdobyć jego lojalność? Jak klient buduje zdanie o restauratorze? Jak się okazuje, klient przede wszystkim lubi powtarzalność. Jeśli dobrze wybierze, to chce, żeby ten wybór powtórzył się następnym razem. Ty samym dobry pierwszy wybór sprawi, że klient wróci, aby poznać inne dania z menu.

Czy "Klient nasz Pan" jest nadal aktualnym hasłem?

Dzisiaj klienci mają dużo wyższe wymagania niż kiedyś. Chcą się czuć emocjonalnie związani z miejscem. Angażują się w filozofię restauracji, jeżeli ta ją posiada. Dla porównania niezadowolony klient powie ok. 15 osobom, gdzie był. W momencie złych doświadczeń ponad 50 proc. klientów nigdy nie skorzysta z usługi powtórnie.

HoReCa: Jak dzisiaj dbać o gości?

Najważniejsze jest pierwsze wejście, klient wchodzi, powitanie, używanie odpowiednich form "Pan", "Pani", słuchanie, odpowiadanie na potrzeby, kelner, który zna menu - to bardzo podstawowe kwestie, o których wiele osób wciąż zapomina. Nie powinno się kazać klientowi czekać na siebie. Jeżeli klient ma zamówić coś, czego przygotowanie dłużej potrwa, to mu to trzeba powiedzieć. Należy ustalić na kuchni zasady wydawania konkretnych dań.

Bardzo istotne są też złote zasady: powinno się bezzwłocznie naprawiać problemy i natychmiast przeprosić klienta za niespodziewane sytuacje, a także nie unosić się. Jak się okazuje, klient dzisiaj ma zawsze rację i ciężko z tym dyskutować. Warto pamiętać też, aby telefon na stronie restauracji, był zawsze aktywny, a muzyka w lokalu grała do takiego stopnia, żeby można było prowadzić rozmowy.