Produkty bio zdrowo rosną
Polacy w ciągu ostatnich 12 miesięcy wydali 709 mln zł na produkty BIO, a kategoria rośnie +20% rdr. Pandemia nie powstrzymała sprzedaży, a na podium utrzymały się te same kategorie: jedzenie dla dzieci, jogurty, mleka roślinne. Skorzystały również produkty do gotowania. Rozwój trendów prozdrowotnych, lokalności, troski o środowisko oraz marek własnych dostępnych w dyskontach zapowiadają dalsze wzrosty.
- W ostatnich dwunastu miesiącach zakończonych w czerwcu 2020 roku Polacy na produkty BIO wydali 709 mln złotych biorąc pod uwagę wyłącznie zakupy dokonane w sklepach niespecjalistycznych. Stanowi to 0,5% wydatków na cały koszyk spożywczy. Sprzedaż wartościowa tych produktów rośnie dynamicznie +20% rdr, czyli 3,5 razy szybciej niż sprzedaż całego koszyka spożywczego. Pandemia nie powstrzymała rozwoju sprzedaży produktów BIO. Obserwujemy wzrosty sprzedaży we wszystkich miesiącach br. w porównaniu do roku ubiegłego - mówi Monika Dyrda, Client Director w Nielsen Connect.
Na podium kategorii BIO o największej sprzedaży wartościowej w pierwszej połowie 2020 roku pozostają te same kategorie, co w roku ubiegłym. Nastąpiła jednak zmiana miejsc. Jedzenie w słoiczkach dla dzieci wyprzedziło plasujące się obecnie na drugiej pozycji jogurty oraz roślinne substytuty mleka. Zmiany objęły również dalsze pozycje. Wódka, która w rankingu za rok 2019 roku znalazła się na 4. miejscu pod względem udziałów wartościowych w sprzedaży BIO, zajmuje obecnie 6. lokatę. Ustąpiła miejsca kategorii: soki, nektary, napoje bezalkoholowe oraz kategorii mleko modyfikowane dla dzieci.
Jednak wśród trendów, które najbardziej sprzyjają sprzedaży produktów BIO dominują: troska o zdrowie i środowisko, poszukiwanie lokalnych produktów.