Projekt kulinarny przyGOTOWANY przez Lazur
Temat drugiego śniadania do szkoły to wyjątkowo twardy orzech. Brak pomysłów, co zaSERwować naszym pociechom sprawia, że w rezultacie dzień w dzień pakują do plecaków kromki, kanapki, skibki i sznytki, które najczęściej... wracają z powrotem do domu.
Wypowiedzieć wojnę śniadaniowej nudzie
Dzięki produktom mlecznym dzieci mogą się naprawdę zdrowo rozsmakować w drugim śniadaniu. Mleko, sery żółte, jogurty, twarogi, maślanki i kefiry to przecież nieograniczona ilość kulinarnych możliwości i nieocenione źródło białka, wapnia i fosforu, jak również magnezu, potasu i sodu oraz witamin z grupy B, a także A, D i E, czyli składników odżywczych, które dodadzą uczniom energii do nauki.
Zamiast sznytek, kromek i skibek
Firma Lazur postanowiła wgryźć się więc w temat drugiego śniadania i tak powstały smaczne przepisy. Tradycyjne kanapki wymienione zostały na gofry na maślance, a serową pizzą i slow-burgerem z podwójnym serem w poręcznych wersjach mini pysznie zastąpili śmieciowe przekąski. Tym, co na diecie, zaproponowli (fit)słoik pełen aksamitnego jogurtu i sera, a niezdecydowanym - naleśniki z serowym nadzieniem na słono i słodko.
Jakby smaku było mało
W Przepisach przemycono różne, niekoniecznie lubiane przez dzieci warzywne (i nie tylko) dodatki, jak choćby kapusta pekińska, rukola, pomidorki koktajlowe i natka pietruszki, które zdecydowanie podkręciły smak mlecznych produktów.
Bo jeśli nie młodzi, to kto?
Do współpracy przy projekcie Smakuj życie w zdrowym stylu i wspólnej sesji zdjęciowej z propozycjami drugiego śniadania zaproszeni zostali młodzi sportowcy drużyny MUKS AMBER - bo kto, jak nie rówieśnicy lepiej zachęcą dzieci i młodzież w wieku szkolnym do zmiany nawyków żywieniowych?
Przy wspólnym stole
W miniony piątek, 16 listopada, do wspólnego testowania tych przepisów pod okiem znakomitego szefa kuchni - Sebastiana Olmy, zaproszone zostały zaprzyjaźnione Redakcje oraz redakcyjne Dzieci, bo przecież projekt Smakuj życie w zdrowym stylu stworzony został właśnie z myślą o nich.