Ranking BrandZ 2019 - McDonald's najbardziej wartościową marką fast food

Ranking BrandZ 2019 - McDonald's najbardziej wartościową marką fast food

Jak wskazuje ranking najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100 za rok 2019 to sieć McDonald's jest obecnie najbardziej wartościową marką fast food na świecie. Brand wart jest 130,4 mld dolarów.

Wartość marki McDonald's osiągnęła wartość 130,4 mld, a autorzy opracowania dopatrują się tego sukcesu w wykorzystywaniu przez firmę obecnych trendów, jak moda na zdrowa żywność, i przyjazne środowisku opakowania.

Kolejne miejsca w rankingu zajmują Starbucks (45,8 mld dol.), KFC (17,2 mld. dol.) i Subway (17,1 mld dol.), Domino's Pizza (9,5 mld dol.) Pizza Hut (7,5 mld dol.), Burger King (7 mld.dol.)

W chwili obecnej warunki gry rynkowej dyktują już nie sieci detaliczne, a klienci, którzy kupują ich produkty. Nabywcy nie przejmują się kanałami zakupu - zależy im na dobrej łączności, wyborze i wygodzie. Aby konkurować w dzisiejszym wyścigu, detaliści inwestują w technologie, które podnoszą jakość obsługi klienta, a także koncentrują się na tym, aby zaoferować coś wyjątkowego, co pozwoli im się wyróżnić - mówi David Roth, prezes The Store WPP EMEA and Asia, stojący na czele projektu BrandZ.

Wiele obecnych w tym rankingu marek skorzystało na wzroście rynku chińskiego. A temu sprzyjają takie czynniki jak personalizacja menu, łączenie produktów zachodnich i chińskich czy rozszerzenie opcji dostawy.

Ranking najcenniejszych marek świata Brand Top 100 Most Valuable Global Brands  jest prowadzony przez firmę Kantar. Jest to badanie, które łączy w sobie wskaźniki wartości marek oparte na wywiadach przeprowadzanych z ponad 3 milionami konsumentów na całym świecie. Wywiady te dotyczą tysięcy globalnych marek konsumenckich oraz marek z segmentu business-to-business. Następnie przeprowadzana jest metodologicznie analiza wyników finansowych i biznesowych każdej z firm (na podstawie danych dostarczanych przez Bloomberg i Kantar Worldpanel), aby wyodrębnić wpływ marki na generowaną sprzedaż i wartość dla akcjonariuszy. Kluczowym elementem przy określaniu wartości marki jest jej postrzeganie przez konsumentów, ponieważ marki są wypadkową wyników biznesowych, atrakcyjności produktu, klarownego pozycjonowania oraz pozycji lidera. W rankingu brane są pod uwagę różnice regionalne, ponieważ - nawet w przypadku prawdziwie globalnych marek - wskaźniki udziału marek w budowaniu wartości mogą być znacząco odmienne w różnych krajach.

 

źródło: wirtualnemedia