Realne wsparcie dla branży

Realne wsparcie dla branży

Poprzez "Niezbędnik dla gastronomii" MAKRO już od pół roku dzieli się z restauratorami i szefami kuchni przydatną wiedzą.

- Od początku wiosennego lockdownu jednym z najważniejszych kierunków naszych działań było wsparcie klientów z sektora gastronomii. Skala wyzwań postawiona przed nimi była przecież ogromna - mówi Katarzyna Wąsowicz, TGM HoReCa. - Aby na nie odpowiedzieć i wesprzeć rynek, opracowaliśmy internetowy "Niezbędnik dla gastronomii" z poradami z zakresu BHP, wymogów sanitarnych, prowadzenia biznesu online czy nowych pomysłów na menu dostosowane do konieczności dostaw. Dziś, po pół roku od wdrożenia tego narzędzia, "Niezbędnik" stał się prawdziwym kompendium wiedzy i forum wymiany doświadczeń, szczególnie teraz, kiedy wszyscy musimy być razem dla gastronomii.

Treści podzielono na kilka bloków tematycznych. W części "Ważne porady" swoimi spostrzeżeniami dzielą się m.in.: Adam Chrząstowski, prezydent Bocuse d'Or Poland, Robert Piasecki i Wojciech Urbański, laureaci międzynarodowych konkursów barmańskich, Szymon Gatlik (Kraków Food&Travel), przewodnik kulinarny i winiarski czy Leszek Szczepaniak, warszawski restaurator. Nie zabrakło także influencerów, cykl ich artykułów zainicjowała autorka krakowskiego bloga "Karta czy gotówka".

Narzędziem łączącym klientów i restauracje jest interaktywna mapa lokali oferujących posiłki na wynos i w dostawie. To jedno z nielicznych tego typu narzędzi obejmujących całą Polskę - łącznie na mapie można znaleźć już ponad 1300 restauracji ze wszystkich regionów kraju. MAKRO prowadzi stałą akcję promocji mapy wśród swoich klientów i w mediach społecznościowych.

Stale rozbudowywany jest zestaw narzędzi, które pomogą gastronomii nie tylko przetrwać najtrudniejsze chwile, ale także opracować bardziej elastyczny model biznesowy, odporny na negatywne zmiany i kryzysy. Jego sercem jest oferta instrumentów online, przygotowanych zarówno przez MAKRO, jak i partnerów zewnętrznych. W czasach kryzysu kreatywność ważna jest nie tylko w gastro biznesie, ale także w kuchni, dlatego w dziale "Porady Szefów Kuchni" trenerzy z Akademii Inspiracji MAKRO pokazują, jak dostosować menu do oferty na wynos, przygotować menu abonamentowe lub ofertę dla klientów w stylu "do it yourself".

Ważną częścią "Niezbędnika" są porady prawne przygotowane przez kancelarię Merski Radcy Prawni i Adwokaci z Warszawy oraz informacje o aktualnych wymogach i obostrzeniach sanitarnych i higienicznych dla sektora gastronomii. Są też gotowe materiały do pobrania przez restauratorów do wykorzystania w mediach społecznościowych.

- "Niezbędnik dla gastronomii" przygotowany przez MAKRO Polska to przede wszystkim rozwiązanie kompleksowe - mówi Agnieszka Huszczyńska, prezeska zarządu Evential i organizatorka Kongresu Szefów Kuchni. - Jako osoba na co dzień współpracująca z wieloma osobami z sektora HoReCa doceniam to, że w przygotowanym przez MAKRO portalu każdy znajdzie coś dla siebie: restaurator - porady, jak zoptymalizować działanie swojego biznesu, manager lokalu - jak zwiększyć liczbę zamówień i skutecznie wykorzystać narzędzia online, szef kuchni - jak "skroić" menu przygotowane do potrzeb klientów mogących korzystać wyłącznie z opcji na wynos i w dostawie. "Niezbędnik" to istotna pomoc dla tych wszystkich, którzy walczą o swoje lokale i - jakże często - o swoje marzenia.

"Niezbędnik dla gastronomii" MAKRO dostępny jest tutaj.