Śniadaniowa rewolucja

Śniadaniowa rewolucja

Śniadania to jeden w wielu elementów oferty gastronomicznej, które uległy przekształceniu w wyniku pandemii. I mowa tutaj nie tyle o śniadaniach restauracyjnych, co... hotelowych.

Śniadaniowy bufet w hotelu to jeden z pierwszych rytuałów podczas podróży. Po pandemii kształt śniadań dotychczas znany gościom hotelowym może odejść w zapomnienie. W 2020 roku publiczna telewizja w Japonii wyemitowała film o eksperymencie, który ukazuje, jak szybko wirus taki jak Covid-19 mógłby przenosić się między uczestnikami hotelowego śniadania. Bezpieczeństwo gości w branży HoReCa było priorytetem jeszcze na długo przed wybuchem pandemii, ta jednak stawia przed hotelarzami i restauratorami nowe wyzwania.

KONIEC HOTELOWYCH ŚNIADAŃ?

Mimo poważnych ograniczeń śniadania z hoteli nie znikną. Jednak stoły uginające się od serów, wędlin i pieczywa można już teraz zaliczyć do przeszłości. Jak je zastąpić? Po pierwsze można wręczać gościom torby ze śniadaniem. Jest to szansa dla kreatywnych osób, ponieważ dzięki temu można umocnić znajomość marki - ekologiczne torby i opakowania z logo hotelu, estetycznie przygotowane i zapakowane na pewno zyskają uznanie wśród gości. Wyjściem z tej sytuacji mogą być również lodówki przemysłowe, w których na gości czekałoby przygotowane i zapakowane śniadanie. Jednak po długim czasie wynosów z pewnością goście doceniliby możliwość posilenia się na miejscu. Tutaj pojawiają się pierwsze pomysły z zastosowaniem przenośników taśmowych, znanych m.in. z restauracji specjalizujących się w sushi. Można również zaczerpnąć gotowy pomysł z restauracji, które po pierwszym lockdownie zainstalowały pleksy oraz zrezygnowały z wieloosobowych stołów. W tym przypadku warto postawić na śniadaniowe menu a'la carte. Przed pandemią to rozwiązanie nie cieszyło się popularnością w branży hotelowej - zarówno ze względów ekonomicznych, jak i praktycznych. Jednak w tym przypadku może się to okazać najszybszą adaptacją do panujących warunków. Współczesne technologie oferują szereg rozwiązań, które w dobie pandemii okazują się nieocenione. Z pewnością bardzo dobrze mogłaby się przyjąć aplikacja do zamawiania śniadań do pokoi. Wówczas w oparciu o przygotowane menu goście mogliby zamówić posiłek do pokoju w formie dostawy bezkontaktowej - pod drzwi. To jednak wyzwanie, które opiera się na wielu wyborach - począwszy od sposobu pakowania, przez przeszkolenie personelu oraz utworzenie nowych dróg komunikacyjnych między poszczególnymi osobami z obsługi. Aby zwiększyć bezpieczeństwo gości, warto także udostępnić środki do dezynfekcji rąk, prowadzić regularną dezynfekcję wszelkich wrażliwych powierzchni oraz pomieszczeń za pomocą lampy UV oraz ozonatora.

WIĘCEJ W ZAKŁADCE ARTYKUŁY