Transgourmet i Selgros zapowiadają rozwój kanałów dystrybucji!
Zakończył się Kongres Szefów Kuchni i Restauratorów 2023 - jedno z najważniejszych wydarzeń w pełni poświęcone branży HoReCa. Tegoroczna edycja odbyła się 24 października w Warszawskim Centrum EXPO XXI i przyciągnęła około 2 tysięcy uczestników. Na Kongresie obecni byli przedstawiciele Transgourmet Foodservice i Selgros HoReCa, którzy uraczyli gości pokazami live cooking oraz przedstawili plany rozwoju swoich obu kanałów sprzedaży.
Trendy kulinarne i problemy gastronomii głównymi tematami Kongresu
Kongres Szefów Kuchni i Restauratorów to ważne wydarzenie edukacyjne dla branży gastronomicznej. Celem wydarzenia jest podnoszenie wiedzy i umiejętności, a także wymiana doświadczeń osób związanych z branżą HoReCa. Tegoroczna edycja skupiała się na zagadnieniach związanych z kuchnią, biznesem i fine-dining. Uczestnicy mieli okazję wziąć udział w prelekcjach i dyskusjach na temat aktualnych trendów kulinarnych, kuchni regionalnej oraz sztuki aranżacji dania na talerzu. Nie zabrakło również rozmów o rozwiązaniach biznesowych, w tym przede wszystkim radzenia sobie z czynnikami wpływającymi na całą branżę HoReCa ? inflacją czy zmiennymi cenami produktów.
Pokazy kulinarne i plany rozwoju, czyli Transgourmet i Selgros na Kongresie
Podobnie jak przed rokiem na Kongresie byli obecni również Doradcy Klienta Transgourmet Foodservice i Selgros HoReCa. Na stoisku firmy, w strefie ekspozycyjnej, zostały zorganizowane specjalne pokazy kulinarne dla uczestników wydarzenia. Eksperci z Instytutu Kulinarnego Transgourmet przygotowali wyśmienite, nowatorskie dania, m.in. terrinę z brokuła z sezamem, burger z konopi, duszone policzki wieprzowe. Widzowie, którzy przypatrywali się pracy kucharzy, mogli jednocześnie zapoznać się bliżej z szerokim asortymentem marek własnych Transgourmet, w tym popularną wśród restauratorów marką Economy i Topseller.
Przedstawiciele Transgourmet i Selgros opowiadali o dotychczasowych działaniach podejmowanych przez marki na rzecz rozwoju branży gastronomicznej w Polsce i zdradzili również najnowsze plany rozwoju biznesowego firmy.
-Wszystko jest już jasne! Na początku 2024 roku otwieramy Magazyn Transgourmet Foodservice w Gliwicach oraz halę Selgros w Lubinie. Pierwsza inwestycja będzie realizowała zapotrzebowanie na nasze produkty wśród Klientów gastronomicznych z południowej Polski, głównie Śląska, aglomeracji krakowskiej i wrocławskiej. Hala w Lubinie ułatwi z kolei obsługę Klientów biznesowych i detalicznych z południowo-zachodniej części kraju, głównie województwa dolnośląskiego, w którym od lat z sukcesem działają nasze dwa markety zlokalizowane we Wrocławiu - mówi Cezary Furmanowicz, Dyrektor Marketingu Transgourmet Polska, operator marek Transgourmet i Selgros.
Pierwsze dostawy do Klientów z nowego centrum logistyczno-magazynowego Transgourmet Foodservice, zlokalizowanego w Gliwicach przy ul. Sikorskiego, zaplanowane są w styczniu 2024 roku. W początkowej fazie firma planuje zatrudnić 70 osób, ale docelowo ma zapewnić ponad 200 miejsc pracy w nowoczesnym centrum dystrybucyjnym. Budynek będzie miał pow. około 19 200 m2 i będzie obsługiwał południe kraju.
Z kolei w Lubinie przy ul. Jana Pawła II, w ramach modernizacji istniejącego obiektu, powstaje nowoczesne centrum zaopatrzenia Selgros o pow. sprzedaży ok. 6000 m2. To miejsce, w którym zaopatrywać się będą osoby prowadzące działalność gospodarczą, Klienci gastronomiczni oraz detaliczni. W związku ze zbliżającym się terminem otwarcia, które planowane jest na wiosnę 2024 r., trwa rekrutacja pracowników, a Przedstawiciele firmy są w trakcie aktywnego pozyskiwania Klientów.