Trzykrotnie niższa cena za niesprzedany posiłek? Od teraz to możliwe

Trzykrotnie niższa cena za niesprzedany posiłek? Od teraz to możliwe

Idea zero waste staje się coraz bardziej popularna. Jej rozpowszechnianiu wśród restauracji i hoteli ma służyć aplikacja Too Good To Go, która pozwoli kupować niesprzedane jedzenie nawet za jedną trzecią ceny.

Marnowanie żywności to jeden z największych problemów XXI wieku. Dotyczy on w sposób bezpośredni przede wszystkim każdego z osobna, ale także restauracji czy hoteli, które często mierzą się z nie lada wyzwaniem, by podążać w zgodzie z ideą zero waste.

Naprzeciw tym problemom wychodzi duńska aplikacja Too Good To Go, która w lipcu zadebiutowała w Polsce.

Za jej pośrednictwem można kupować jedzenie, którego nie udało się sprzedać zarówno restauracjom jak i hotelom. Twórcy aplikacji mają nadzieję, że jej używanie pozwoli zmniejszyć skalę marnotrawstwa żywności.

Zasady działania Too Good To Go są dość jasne. Klient kupuje paczkę-niespodziankę, czyli to, co w dany dzień serwowane było przez miejsce współpracujące z aplikacją, a nie zostało sprzedane. Taki posiłek można, dzięki aplikacji, kupić za cenę nawet trzykrotnie niższą od ceny podstawowej.

Obecnie z aplikacji na terenie Polski korzystać można tylko w Warszawie. Działa ona w niemal 50 stołecznych restauracjach, sklepach oraz piekarniach.

Wkrótce jej zasięgi mają zostać poszerzone o sieci hoteli oraz kawiarni znanych w całym kraju.

Aplikacja działa już w takich państwach jak Niemcy czy Hiszpania i ma ponad 11 mln klientów. Polska jest kolejnym po Włoszech rynkiem, gdzie Too Good To Go rozpoczęła działalność w 2019 roku.