Uwielbiamy kawę!

Uwielbiamy kawę!

Kawa jest wszechobecną formą bodźca energetycznego, łatwym, a dla większości także pysznym sposobem dostarczania sobie kofeiny. Kawę pija się w ponad 95 proc. gospodarstw domowych w Polsce. Jest to najpopularniejszy napój. Tylko w ostatnim roku Polacy wydali na zakup kawy przeznaczonej do spożycia w domu ponad 3 mld zł. Zdaniem ekspertów - polski rynek kawy i ekspresów tymczasem rośnie pomimo pandemii.

Rośnie też sprzedaż ekspresów

Rośnie spożycie kawy w Polsce, w ostatnich latach odsetek kupujących kawę oscyluje na poziomie nieco ponad 95 proc. wszystkich gospodarstw domowych. Ponadto w okresie od października 2020 roku do września 2021 roku dokonano zakupów kawy o łącznej wartości 3 mld 181 mln zł (wartość obejmuje wyłącznie zakupy przyniesione do domu). Można zauważyć, że najważniejsze kategorie zarówno w ujęciu wartościowym, jak i w przeliczeniu na liczbę filiżanek, stanowiły kawa mielona i rozpuszczalna.

Rynek kawy w Polsce

Jednocześnie zaobserwowano dynamiczny rozwój kategorii kawy ziarnistej, a trend ten wzmocnił się podczas pandemii, kiedy to konsumenci chcieli zapewnić sobie kawę wysokiej jakości. Tym sposobem wzrosło zainteresowanie kawą ziarnistą. Konsumenci zapragnęli mieć dobre ekspresy i cieszyć się smakiem pysznej kawy w domu.

Jeśli chodzi o sprzedaż kawy w kapsułkach, to mimo że w ostatnim czasie nieco zwiększyła się baza nabywców artykułów tego typu, ale nastąpiło obniżenie wartości zakupów kapsułek do domów. Kapsułki stają się coraz droższym produktem.

Popyt na ekspresy do kawy

Konsumenci coraz chętniej decydują się także na zakup ekspresów do kawy zainteresowanie Polaków ekspresami automatycznymi jest naturalnym skutkiem zmian zachodzących na rynku. Istotną rolę w promocji kawy parzonej ze świeżo zmielonych ziaren odegrała m.in. oferta stacji benzynowych i wielu mniejszych sklepów, a także powstające coraz liczniej w dużych i średnich miastach kawiarnie zarówno sieciowe, jak i niezależne.