Wszechstronne wsparcie dla branży gastronomicznej w Polsce

Wszechstronne wsparcie dla branży gastronomicznej w Polsce

Udział w inicjatywie #TVN Pomagajmy sobie, świąteczna akcja wsparcia restauratorów w halach Selgros oraz szkolenia organizowane przez Instytut Kulinarny Transgourmet we współpracy z Akademią Leona Koźmińskiego - to akcje skierowane do restauratorów w Polsce, w które zaangażował się Transgourmet i Selgros Cash & Carry. 

Selgros dołączył do partnerów akcji #TVN Pomagajmy sobie, której celem jest jednoczesna pomoc najbardziej potrzebującym oraz wsparcie gastronomii. Inicjatywa zakłada przekazanie środków na przygotowanie i dostarczenie posiłków dla osób starszych, samotnych, ubogich, dzieci czy osób w trudnej sytuacji życiowej. Za ugotowanie i dostarczenie dań będą odpowiedzialni restauratorzy z całej Polski, którzy zgłosili się do projektu. Pieniądze na sfinansowanie całej akcji zostaną pozyskane m.in.: ze specjalnego wieczornego bloku reklamowego emitowanego 12 grudnia, w którym pojawi się także spot reklamowy Selgros Cash & Carry. Akcję może wesprzeć każdy, wystarczy być 12 grudnia o godz. 19:20 przed ekranem telewizora i włączyć TVN. Liczba widzów przekłada się bezpośrednio na dochód z reklam, a tym samym na kwotę, która zostanie przekazana na przygotowanie posiłków.

- Od lat angażujemy się w różnego rodzaju działalność charytatywną, a wsparcie i bycie partnerem dla gastronomii to aktualnie jeden z priorytetów działalności Transgourmet i Selgros Cash & Carry. Dlatego tym bardziej cieszymy się, że mogliśmy dołączyć do akcji #TVN Pomagajmy sobie, która łączy pomoc restauratorom - naszym klientom oraz potrzebującym. Skutki pandemii dotknęły wielu z nas, ale dla najuboższych ten okres jest jeszcze trudniejszy niż zwykle. W tym roku szczególnie powinniśmy pamiętać o tych, którzy nie mogą sobie pozwolić na ciepły posiłek w ciągu dnia, dlatego gorąco zachęcamy do oglądania specjalnego wydania bloku reklamowego - mówi Cezary Furmanowicz, Dyrektor Marketingu Transgourmet Polska, operatora marek Transgourmet i Selgros Cash & Carry.

Selgros zachęca klientów do wspólnego wspierania restauracji

Od 15 do 23 grudnia w halach Selgros pojawią się specjalne stoiska wypełnione kulinarnymi przysmakami z lokalnych restauracji. Klienci będą mogli kupić tam lunch, obiad czy kolację na wynos lub złożyć zamówienie na catering świąteczny, pomagając w ten sposób lokalom gastronomicznym w regionie. Do uczestnictwa w akcji zaprasza specjalna rozkładówka w świątecznej gazetce promocyjnej Selgros, która została wysłana do ponad 600 000 klientów.

- Dzięki tej akcji pomożemy prawie dwustu restauracjom z całej Polski, które na co dzień dokonują zakupów w Selgros - mówi Cezary Furmanowicz.

Profesjonalne i merytoryczne szkolenia dla branży za darmo

Firma oferuje także wsparcie merytoryczne dla restauratorów, którzy w wielu przypadkach muszą funkcjonować w nowej dla nich rzeczywistości. W Instytucie Kulinarnym Transgourmet odbyła się seria trzech szkoleń organizowanych we współpracy z Akademią Leona Koźmińskiego, poruszających najbardziej aktualne tematy z zakresu prowadzenia gastronomii, zarówno od strony praktycznej, jak i teoretycznej. Cały materiał szkoleniowy dostępny jest w formie 8 filmów dostępnych online za darmo na kanale YouTube Instytutu Kulinarnego.

Trzecie szkolenie z cyklu poświęcone było aktualnym wyzwaniom, z którymi mierzą się zarówno pracodawcy, jak i pracownicy - jak rekrutować, motywować, wymagać i współpracować w gastronomii, której olbrzymią składową powodzenia są właśnie ludzie. Temat prezentował Krzysztof Kaliciński, wykładowca Akademii Leona Koźmińkiego i trener biznesu. Bartosz Peter, ekspert Instytutu Kulinarnego Transgourmet, przygotował kilka przykładowych dań w wersji mięsnej i roślinnej, które doskonale sprawdzą się w dowozie, zdradził jakie dania i potrawy najlepiej znoszą transport i jak przeanalizować menu przestawiając restaurację na system na wynos.

- W związku z obostrzeniami związanymi z pandemią koronawirusa większość restauracji pracuje w trybie na wynos. Przestawienie się na system "take away" wymaga przygotowań poczynając od analizy i ewentualnej modyfikacji menu, po sposób pakowania, który nie tylko zabezpieczy danie przed utratą temperatury, ale może być formą kontaktu z gośćmi. Dobrze skonstruowane i skalkulowane menu oraz odpowiednio zapakowane dania zasilą budżet restauracji a gościom pozwolą cieszyć się nie tylko pełnią smaku, ale także świeżym, apetycznym posiłkiem - komentuje Bartosz Peter.