Wszystko to, czego nauczyliśmy się podczas Food Interactive Days

Wszystko to, czego nauczyliśmy się podczas Food Interactive Days

Jak budować skuteczną strategię restauracji, jak rozmawiać z pracownikami, aby nas słuchali, czy jak nawiązać skuteczną współpracę z blogerem? To jedne z wielu pytań, na które poznaliśmy odpowiedź podczas Food Interactive Days - wydarzenia kierowanego do branży gastronomicznej, które w dniach 6-7 lutego odbyło się w Gdańsku.

Szkolenia i prezentacje

Podczas dwóch dni cenieni specjaliści z branży poprowadzili szkolenia oraz warsztaty. Odbywały się one równocześnie w trzech salach i od porannych do popołudniowych godzin cieszyły się dużym zainteresowaniem. Swoim doświadczeniem podzielili się eksperci, którzy do Gdańska przyjechali m.in. z Krakowa, Warszawy oraz Poznania. Podczas licznych spotkań poruszane były tematy z zakresu marketingu gastronomicznego, prawa pracy, czy zasobów ludzkich. Food Interactive Days odwiedzili m.in.: Marta Panfil z Agencji Kreatywnej FIKA, Kinga Rylska, która swe doświadczenie zdobyła przede wszystkim jako Szef Działu Marketingu jednej z najbardziej znanych sieci kantyn w Polsce, Arieta Prusak z Agencji Kreatywnej MOXIE, adwokat Marta Kosecka prowadząca blog przepisnagastronomie.pl oraz Małgorzata Bednarz z MWM Partners.

BAR 4.0 Challenge

Pomorze słynie z bardzo wysokiego poziomu barmaństwa, dlatego podczas Food Interactive Days nie mogło zabraknąć specjalnej strefy BAR 4.0 Challenge. To tu swój kunszt zgodny z filozofią zero waste prezentowali cenieni barmani z Krakowa, Warszawy i Gdańska. Jak mawiał Henry Ford - połączenie sił to początek, pozostanie razem to postęp, wspólna praca to sukces. Dokładnie ta sama zasada dotyczy ochrony środowiska i zrównoważonej konsumpcji. W grupie siła. Zaproszeni goście zachęcali do rezygnacji z plastikowych słomek, które po jednorazowym użyciu trafiają do śmieci. Chcąc chronić środowisko warto również zamiast cytrusów wykorzystać do drinków lokalne rośliny, zioła a nawet chwasty.

Prezentacja produktów i usług

Uzupełnieniem części szkoleniowej była ekspozycja targowa. To tu swoją ofertę prezentowali producenci sprzętu i produktów gastronomicznych. Na stoiskach odbywały się również degustacje. Swoje bezglutenowe dania prezentowali m.in. Jola Słoma i Mirek Trymbulak z Atelier Smaku, a kaszubskich specjałów można było spróbować m.in. na stoisku "Nasza Chata". Firma MIKO Pac przygotowała dla Gości warsztaty z alternatywnych metod parzenia kawy - Drip i Aeropress stających się nieodłącznym elementem oferty każdej kawiarni.

Spotkania takie jak to w Gdańsku, gdzie w jednym miejscu poruszane są tematy z zakresu rożnych dyscyplin, są bardzo istotne. Branża HoReCa nigdy nie śpi. Tu nieustanny rozwój jest konieczny. Dlatego, aby być skutecznym managerem trzeba umieć połączyć i wykorzystać wiedzę z zakresu wielu dziedzin.