W Y R Ó Ż N I J SIĘ, albo zgiń(esz)!

W Y R Ó Ż N I J SIĘ, albo zgiń(esz)!

Co jest ważne, aby odnieść sukces w gastronomii? Tradycyjne podejście głosi, że podstawą jest wysoka jakość i niska cena. W nowoczesnej gastronomii nie jest to jednak oczywiste, a wręcz można znaleźć wiele dowodów przeczących powyższej tezie. Po pierwsze jakość - dziś ona po prostu musi być wysoka. To nie jest obecnie czynnik sukcesu, tylko punkt wyjścia. Niska cena? To miecz obosieczny. Niska cena jest dobra barze szybkiej obsługi, natomiast w restauracji wzbudzi jedynie podejrzenia. Nikt nie przychodzi do dobrej restauracji, aby zaoszczędzić.

Co więc czynić, aby zaistnieć w gastronomii? Wyróżnić się! Oglądając historie kucharzy, jakie zamieszcza Szef Kuchni od razu rzuca się w oczy, że ci ludzie wiedzą, jak ważne jest, aby podkreślać oryginalność swojego lokalu, ale także swoją własną wyjątkowość. Nieprzeciętny lokal prowadzony przez wyjątkowego człowieka, który potrafi dbać o szczegóły zarówno w kuchni, jak w swoim wyglądzie i doświadczeniu. To tworzy spójny, intrygujący przekaz, który na pewno zostanie dostrzeżony przez klientów.

Dlaczego o tym piszemy? Ponieważ pojawia się wspaniała okazja, aby zdobyć kolejne punkty wyróżniający dla lokalu i niewielkim kosztem uzyskać dodatkowe możliwości marketingowe. Na stronach Expo Sweet (www.exposweet.pl/regulaminy) została opublikowana finalna wersje regulaminu Mistrzostw Polski w Przygotowaniu Deseru. Konkurs jest skierowany wyłącznie do firm gastronomicznych. Już samo zgłoszenie się do startu daje szereg możliwości promowania lokalu, jako finalisty Mistrzostw Polski. Uczestnicy nie muszą ponosić żadnych kosztów, bo organizator zapewnia hotel na czas konkursu. Jedyne, co trzeba zrobić, to porządnie przygotować się do startu. Kluczowe jest przygotowanie merytoryczne, obejmujące receptury i treningi. Niemniej ważne, a często kompletnie zaniedbane jest przygotowanie marketingowe, czyli plan zdyskontowania udziału w mistrzostwach. Trzeba mieć też świadomość, że startujący są absolutną elitą, jednym z kilkunastu lokali na całą Polską! To gigantyczny czynnik W Y R Ó Ż N I A J Ą C Y! To koniecznie trzeba wykorzystać. Zakomunikować swoim klientom i to możliwie jak najszybciej. "Nasza drużyna przygotowuje się do finału Mistrzostw Polski - spróbuj naszego deseru!". Kto się oprze takiej okazji?

Wśród drużyn startujących w różnych konkursach branżowych panuje kompletnie błędna przekonanie, że w konkursie są tylko dwa miejsca: pierwsze - dla zwycięzcy i pozostałe - dla tych, którzy nie wygrali. Trudno o większe nieporozumienie. Oczywiście, zwycięzca może być tylko jeden, ale korzyści ze startu mogą wyciągnąć wszyscy, wystarczy, że dobrze pomyślą. Oto przykład: "zajęliśmy ostatnie miejsce - super, jesteśmy finalistami Mistrzostw Polski, jesteśmy lepsi od tysięcy innych lokali w Polsce, spróbujcie naszych deserów przygotowanych na Mistrzostwa i tych, które już szykujemy na kolejne!" Nie trzeba wygrać, by skutecznie "sprzedać" swój udział w konkursie i wyróżnić się spośród tysięcy innych lokali.

Jeśli nie jesteście pewni czy chcecie startować na Expo Sweet, to i tak warto przyjechać i obejrzeć konkurs, który odbywa się podczas najsłodszych w Polsce targów. Expo Sweet odbywają się w Warszawie w dniach 17-20 lutego 2019 i wbrew nazwie nie są przeznaczone wyłącznie dla branży cukierniczej. Ogromna część prezentowanej oferty znajduje zastosowanie w gastronomii, gdzie słodkie dania lub sezonowe dodatki znacząco podnoszą rentowność lokalu. Lody i desery i ciasta są produktami wysoko marżowymi i łatwymi do zastosowania w gastronomii. Zwłaszcza obecnie, gdy na rynku jest ogromny wybór surowców, receptur i maszyn dostosowanych do potrzeb gastronomii. Warto być na bieżąco w tym temacie, aby móc także wyróżnić się ofertą dań słodkich.