Świadomość ekologiczna w biznesie?

Świadomość ekologiczna w biznesie?

Wielu Polaków martwi się o skutki zmian klimatycznych. Przyznają, że w ciągu ostatniego półrocza doświadczyli zjawisk, które są skutkiem zmian klimatu. Konsumenci poparliby  nowe regulacje klimatyczne, nawet gdyby miało to oznaczać wyższe ceny niektórych towarów czy usług. Takie są wnioski raportu Climate Sentiment Index.

Ponad połowa uczestników ankiety wskazywało, że w ciągu ostatniego miesiąca dokonali zakupu produktów zrównoważonych. Jednym z najważniejszych wytycznych wskazywanych przez ankietowanych, jest to, czy firma, w której pracują, jest zaangażowana w działania łagodzące skutki zmian klimatu.

Jest to sygnał dla biznesu, który powinien jasno komunikować swoją aktywność w tych kwestiach, a nawet włączać w działalność proekologiczną pracowników.

Badanie przeprowadzono w Polsce, a także i w 22 innych krajach. W wyniku sondażu pojawiło  dużo zbieżności, ale pojawiły się i pewne różnice. Polacy częściej niż ankietowani za granicą deklarowali obawy o środowisko, rzadziej jednak zgadzali się ze stwierdzeniem, że zmiany klimatu są nagłym wyzwaniem.

Jest to wskazówka dla przedsiębiorców, alby skoncentrować się także na zrównoważonej działalności oraz na racjonalnym biznesie. W tym celu warto byłoby wprowadzać działania, które przyczynią się do zminimalizowania zmian klimatycznych.