
20 metrów od wejścia. Wtedy zaczyna się sukces w gastronomii
Wybór konkretnej lokalizacji w biznesie gastronomicznym decyduje o jego dalszym losie - dochodowości, możliwościach rozwoju, a nawet klienteli. Niestety nawet najlepszy koncept nie zagwarantuje zysków, jeżeli lokal usytuowany jest w miejscu niekorzystnym.
Marka Fit Cake, zanana z deserów i ciast bez cukru, zainwestowała w innowacyjne, zewnętrzne rozwiązanie technologiczne, które przy pomocy map Google i po przeanalizowaniu wszystkich istotnych czynników, wskaże najlepsze miejsce na biznes.
- Do tej pory naszym franczyzodawcom oferowaliśmy audytorski system monitorowania wyboru odpowiedniego miejsca na lokal. Jednak postanowiliśmy pójść jeszcze o krok dalej. Uruchomiamy system zewnętrzny oparty na mapach Google, który bezbłędnie wskaże najlepsze miejsca - mówi Rafał Kościuk, właściciel franczyzy Fit Cake.
Jak znaleźć odpowiednie miejsce do biznesu?
System nakłada na mapy Google odpowiednie nakładki, które pozwolą dokonać skutecznej weryfikacji miejsc. Dodatkowo system uwzględni natężenie ruchu w danych godzinach, a także wiek osób mieszkających czy pracujących w najbliższej okolicy. Franczyzobiorca otrzyma też informacje o planowanych remontach czy przebudowach dróg w okolicy.
- Ta technologia prowadzi do lepszego podejmowania decyzji wszędzie tam, gdzie mamy do czynienia z parametrem przestrzennym, lokalizacyjnym. System informacji geograficznej (GIS) umożliwia kadrze managerskiej i doradcom biznesowym mapowanie wyników działań i ich analizowanie z wykorzystaniem podejścia geograficznego obejmującego infrastrukturę biznesową, łańcuchy dostaw czy szacowanie ryzyka podejmowanych działań. Takie holistyczne spojrzenie operacyjne jest możliwe dzięki wysokiemu potencjałowi analityki lokalizacyjnej, która pozwala kadrze kierowniczej identyfikować takie miejsca, w których priorytety biznesowe i priorytety zrównoważonego rozwoju są ze sobą zbieżne lub przeciwstawne. Opisywany sposób działania pozwala dostosowywać strategie działań do zaistniałych sytuacji - tłumaczy autor projektu technologicznego stworzonego na potrzeby marki Fit Cake.
Technologia GIS jest obecna w każdym aspekcie naszego życia. Większość globalnych i największych polskich podmiotów jest jej beneficjentem: jak sieci i infrastruktura, wojsko i bezpieczeństwo narodowe, samorządy, przemysł, nieruchomości, energia i biznes. Systemy Gisowe wspierają także procesy segmentacji biznesowej, wyboru optymalnej lokalizacji przez analizę wielu czynników w jednym systemie.
- Ten nowoczesny system pozwoli nam rozwinąć swoje skrzydła również za granicą i tam również wesprzemy franczyzobiorców w wyborze optymalnego miejsca. Dziś już jesteśmy bogatsi o cenne doświadczenia, którymi chętnie dzielimy się z franczyzobiorcami. Co ważne profesjonalny wybór miejsca za pomocą profesjonalnego systemu otrzymują całkowicie za darmo - dodaje Rafał Kościuk.
Co więcej, Fit Cake może zaoferować potencjalnym franczyzobiorcom w wyborze lokalu gastronomicznego.