
805 tys. euro za promocję w przewodniku Michelin
Firma na mocy umowy ma promować Polskę na kulinarnej mapie świata. Jak wynika z informacji wirtualnemedia.pl, Polska Organizacja Turystyczna udzieliła zamówienia firmie Manufacture Francaise des Pneumatiques Michelin za promocję Polski w przewodniku Michelin. Wyniesie ona 805 tys. euro netto.
Jak podaje POT, przedmiotem udzielonego zamówienia jest zakup usług promocyjnych oraz certyfikacji regionów w przewodniku Michelin. Promocja ta miałaby polegać na opracowaniu niezależnego rocznego wyboru restauracji na obszarze dla Przewodnika Michelin. Podstawą miałyby być unikalne metody Michelin, opublikowanie rocznej edycji Przewodnika Michelin dotyczącego Polski na platformie cyfrowej przewodnika, a także promowanie roczne poprzeć aktywacje komunikacyjne.
Co istotne, zamówienie to zostało udzielone przez Polską Organizację Turystyczną bez wcześniejszej publikacji zaproszenia duo ubiegania się o zamówienie w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Jako uzasadnienie Organizacja podaje, że przewodnik Michelin jest jedynym i najstarszym przewodnikiem kulinarnym działającym na całym świecie. Jest unikatową marką rozpoznawalną od 1900 roku w całym gastronomicznym (i nie tylko) świecie. Trudno się nie zgodzić, że stanowi najważniejsze źródło informacji o restauracjach godnych uwagi, szczególnie ważnym dla osób, które lubią turystykę kulinarną.
Wybór restauracji, które znajda się w przewodniku, dokonywany jest zgodnie ze sprawdzoną przez ekspertów Michelin metodologią. Wykorzystują oni pięć uniwersalnych kryteriów, jakimi są jakość wykorzystywanych składników, kunszt kulinarny, harmonia smaków, osobowość szefa kuchni oraz spójność pozycji w menu.
Przewodnik Michelin stosuje renomowane oznaczenia w postaci gwiazdki Michelin.