Analiza rynku napojów, która może okazać się pomocna przy wyborze produktów do twojego lokalu

Analiza rynku napojów, która może okazać się pomocna przy wyborze produktów do twojego lokalu

Niejednokrotnie na łamach naszego magazynu podejmowaliśmy temat serwowania napojów w restauracjach i ich nieocenionego wpływu na ostateczną wartość paragonu. Kwestie tego, co obsługa serwuje i w jaki sposób, pozostawiamy Wam, natomiast na podstawie badań pokażemy, które z napojów cieszą się największą popularnością wśród konsumentów. To swego rodzaju drogowskaz, który wskaże, co warto wybrać.

Badanie Target Group Index, przeprowadzone w 2020 roku przez firmę Kantar Polska, objęło populację Polaków w wieku od 15 do 75 lat. Ten dość szeroki zakres sprawia, że dla każdego z Waszych gości znajdzie się w nim miejsce. Niestety, rok 2020 przyniósł spadek sprzedaży wielu napojów, w tym napojów gazowanych, niegazowanych, a także coli. Można zaryzykować tutaj stwierdzenie, że powodem takiego stanu rzeczy jest wszechobecny koronawirus. I o ile nie możemy wszystkiego, co działo się w ostatnim roku, zrzucić na karb pandemii, tak jej wybuch sprawił, że konsumenci zaczynają szukać tańszych rozwiązań i koncentrują się obecnie na minimalnej konsumpcji oraz własnym zdrowiu. Dokładne planowanie wydatków i stawianie na produkty pierwszej potrzeby sprawiły zatem, że coraz rzadziej sięgamy po napoje gazowane, a niezmiennie króluje nam woda, głównie ta niegazowana.

Woda vs. napoje gazowane

Badanie przeprowadzone przez firmę Kantar pokazuje, że konsumenci wspomnianej wody niegazowanej swoim profilem są bardzo zbliżeni do całej badanej populacji, czyli ludzi między 15. a 75. rokiem życia. Są jednak drobne odstępstwa, a mianowicie częściej po wodę sięgają kobiety niż mężczyźni, osoby z wykształceniem wyższym, a także wyższym dochodem gospodarstwa domowego, co z kolei pozwala wyciągnąć wnioski, że nie zawsze woda wybierana jest ze względów ekonomicznych. Wodę chętniej wybierają również ludzie, którzy mają dzieci. Od tych wyników już znacznie odbiega profil respondentów deklarujących spożywanie napojów gazowanych, z wyłączeniem coli. Po tego typu napoje sięgają głównie młodzi mężczyźni, mieszkający z rodzicami i mogący pochwalić się raczej wyższymi dochodami na gospodarstwo domowe. Podobnie sprawa wygląda z colą - po nią najczęściej sięgają jeszcze młodsi ludzie, również mieszkający z rodzicami. 

CAŁY ARTYKUŁ >KLIKNIJ TUTAJ<