Co czwarta restauracja w Polsce działa już z Glovo. Jak delivery może napędzać biznes?

Co czwarta restauracja w Polsce działa już z Glovo. Jak delivery może napędzać biznes?

Zarejestruj się już teraz i zacznij rozwijać swój biznes z Glovo: www.glovoapp.com/dolacz

Chcesz porozmawiać o współpracy? Napisz do nas na: www.glovoapp.com/dolacz

Glovo to dziś lider rynku dostaw jedzenia i zakupów w Polsce. Z aplikacją współpracuje już ponad 10 tys. lokali gastronomicznych - od dużych sieci po niezależne restauracje. Partnerzy Glovo oferują zarówno powszechnie lubiane dania typu fast food, jak i coraz bardziej popularne kuchnie, jak azjatycka, wschodnia, czy wegetariańska. Dla wielu z nich delivery przez aplikację to nie "dodatek", ale kluczowy kanał - generujący nawet 30 proc. całego obrotu. Aż 80 proc. małych i średnich partnerów uważa współpracę z Glovo za absolutnie kluczową dla swojej działalności. To nie tylko dostęp do milionów użytkowników i kompletnej infrastruktury, ale też konkretne wsparcie i branżowe know-how, które realnie przekładają się na rozwój biznesu.

Współpraca z liderem rynku delivery, która naprawdę się opłaca

W ubiegłym roku Glovo zwiększyło skalę swojego biznesu w Polsce o 25 proc., stając się liderem rynku delivery, a prognozy na kolejne dwa lata są równie optymistyczne. Firma działa w modelu, który pozwala lokalom szybko wejść do sprzedaży online bez inwestowania we własną flotę czy reklamę. Co ważne - daje dużą elastyczność. - Restaurator może wybrać wariant, który najlepiej pasuje do jego modelu działania: z dostawą, odbiorem własnym, albo jednym i drugim. Dla tych, którzy nie chcą się wiązać na stałe - dostępny jest też model "na życzenie". Cały proces rejestracji i wdrożenia trwa do 14 dni - wyjaśnia Weronika Matyka, Sales Team Leader w Glovo.

Doświadczenia partnerów pokazują, że obecność na platformie potrafi istotnie wpłynąć na wyniki finansowe. - Nie sądziłem, że dzięki Glovo moje obroty wzrosną aż o 30 proc. - mówi Mateusz Lesiak, właściciel łódzkiej sieci burgerowni Cochise. - Myślałem, że to będzie tylko dodatek. Tymczasem okazało się, że delivery z aplikacji to dla nas kluczowy kanał sprzedaży - dodaje.

Sprzedaż online "od ręki" i gotowa baza klientów

Ponad 90 proc. aktywnych partnerów Glovo to małe i średnie przedsiębiorstwa. Dla wielu z nich, sprzedaż poprzez Glovo, to pierwsze doświadczenie w e-commerce. Niemal 80 proc. partnerów Glovo w Polsce uznaje współpracę z platformą za kluczową dla swojego sukcesu. Dzięki wsparciu technologicznemu firmy te zwiększyły średniomiesięczną sprzedaż o 26 proc., co często staje się impulsem do dalszych inwestycji, m.in. w rozwój obecności w mediach społecznościowych.

Glovo stale rozwija infrastrukturę technologiczną, tak aby zaoferować użytkownikom doświadczenie z najwyższej półki. Aplikacja Glovo posiada obecnie średnią ocenę w App Store na poziomie 4,7 na 5. Cały czas rozwijane są nowe funkcje. Przykładem jest segment "Picks", umożliwiający tworzenie list ulubionych restauracji oraz dań i dzielenie się nimi ze znajomymi. Inną atrakcyjną dla użytkowników opcją jest Glovo Prime, czyli miesięczny abonament, dający dostęp do nielimitowanych, darmowych dostaw z wybranych restauracji. Dbałość o wysoki poziom usługi podnosi lojalność klientów i sprawia, że są oni skłonni wracać po kolejne zamówienia. 

Dodatkowo, ogromna (i wciąż rosnąca) baza użytkowników Glovo pozwala lokalom dotrzeć do nowych klientów bez konieczności inwestowania w kampanie marketingowe czy rozwijania własnej logistyki. Co ważne, nowi klienci pozyskani przez aplikację często zaczynają później odwiedzać lokal stacjonarnie. 

Lokalne wsparcie i realny rozwój

Współpraca z Glovo to jednak nie tylko dostęp do infrastruktury, ale również wsparcie w postaci wiedzy rynkowej. To co wyróżnia platformę to dostępność konsultantów. W Polsce działa aż sześć centrów regionalnych, oferujących wsparcie dla Partnerów w obszarze docierania do nowych klientów, zwiększania dochodów i budowania rozpoznawalności marek. 

- Glovo pomaga restauratorom w procesie adaptacji do obsługi zamówień na wynos, ale także w obszarze długofalowego rozwoju biznesu. Dzięki dostępowi do dużej ilości własnych danych, konsultanci mogą np. pomóc w procesie wyboru lokalizacji dla nowego lokalu. To konkretne narzędzia, które pozwalają restauracjom działać sprawniej i skalować biznes szybciej - nie tylko w ramach aplikacji - dodaje Weronika Matyka, Sales Team Leader w Glovo. 

Aby zacząć współpracę z Glovo wystarczy zarejestrować się na stronie: www.glovoapp.com/dolacz

O Glovo

Glovo to wiodąca platforma technologiczna łącząca klientów, firmy i kurierów. Działa w modelu multicategory, oferując usługi lokalnych restauracji, sklepów i supermarketów. Glovo to lider Quick Commerce, kolejnej generacji e-commerce. Wizją firmy jest zbudowanie największego internetowego marketplace?u, który oferuje dostęp do dowolnego produktu w przeciągu minut. Założone w 2015 roku w Barcelonie, działa w 23 krajach w Europie, Azji Środkowej i Afryce.

Więcej informacji o Glovo można znaleźć na stronie: https://about.glovoapp.com/

Tekst powstał przy współpracy z Glovo