
Dubajska czekolada hitem delivery?
12 kwietnia 2025 roku przypada Dzień Czekolady - to doskonała okazja, aby bez wyrzutów sumienia zanurzyć się w słodkich przyjemnościach. Jakie słodkości Polacy zamawiają najczęściej i ile są w stanie zapłacić za czekoladowe rarytasy z pistacjowym szaleństwem na czele?
Od wieków czekolada pozostaje niedoścignionym ?guilty pleasure?. Choć sam sposób jej pozyskiwania z ziaren kakaowca nie uległ zmianie od setek lat, to kreatywność cukierników i foodies z całego świata nie zna granic. Czekolada to dziś nie tylko klasyczna tabliczka, ale i płynne fondue, chrupiące praliny, zaskakujące połączenia smakowe i viralowe hity z TikToka.
Z okazji nadchodzącego Dnia Czekolady warto przyjrzeć się trendom, które obecnie dominują na rynku słodkości, również tym zamawianym z dostawą do domu. Jak wskazują dane Glovo, przebojem ostatnich miesięcy okazała się tzw. czekolada dubajska - estetyczna, wręcz jubilerska tabliczka wypełniona kremową masą pistacjową. Jej rozpoznawalność zawdzięcza się głównie mediom społecznościowym, gdzie filmiki z rytualnym łamaniem tej tabliczki gromadzą miliony wyświetleń. Co ciekawe, w aplikacji taki rarytas w wersji 400-gramowej został zakupiony tylko raz za kwotę 150 zł.
To jednak nie jedyna propozycja z pistacjowego uniwersum. W ofercie delivery można znaleźć także pączki i croissanty z nadzieniem pistacjowym, makaroniki dubajskie, czekoladę dubajską w wersji keto, a nawet... burgery inspirowane Bliskim Wschodem. Jeden z gdańskich lokali oferuje autorską wersję z mięsem, bekonem, daktylami, kremem mascarpone z pistacjami i charakterystycznym ciastem kataifi. To kulinarna podróż w jednym kęsie dla tych, którzy uwielbiają słodko-słone połączenia.
Mimo że pistacje kojarzą się z luksusem i egzotyką, średnia cena za "dubajski" produkt (z wyłączeniem burgerów) wynosi 17 zł - czyli mniej więcej tyle, co przeciętna filiżanka kawy na mieście. Zauważalne jest zatem zainteresowanie trendami z social mediów, które przekładają się na spontaniczne zakupy w stylu treat yourself.
Niezmiennie królują też klasyki. W menu Polaków wciąż wysoko plasują się dobrze znane produkty jak czekoladowy shake czy lody z polewą czekoladową, a także klasyczne mleko czekoladowe - to właśnie one znajdują się w top 3 najczęściej zamawianych produktów czekoladowych na platformie.
Blisko 50 proc. wszystkich czekoladowych słodkości zamawianych za pomocą aplikacji trafia do klientów w ramach ekspresowych dostaw tradycyjnych zakupów spożywczych.