
Formuła dark kitchens w Bobby Burger
Znana sieć burgerów zapowiedziała działania nad pięcioma nowymi markami, które działać mają w formule dark kitchens. Z początku mają z nich skorzystać obecni franczyzobiorcy, jednakże jesienią 2023 roku opcja ta ma być już dostępna dla wszystkich, którzy zainteresowani by byli rozwojem biznesu gastronomicznego w takiej formie.
Sieć w swojej ofercie posiada dwie marki wegańskie oraz trzy marki kuchni światowych - amerykańskiej, azjatyckiej i polskiej. Według plany, koncepty mają być sprzedawane w pakietach i w stu procentach funkcjonować na rynku delivery. Jest to równoznaczne z mniejszymi wymaganiami lokalowymi, ponieważ, jak szacuje Bobby Burger, do otwarcia własnej kuchni wystarczy powierzchnia od 25 do 35 metrów kwadratowych.
Z takiego rozwiązania mają skorzystać restauratorzy, którzy nie byli dotąd związani z siecią, a którzy chcą poszerzyć zakres swojej działalności, a także mają odpowiednie zaplecze.
- Dark kitchens to nasza odpowiedź na potrzeby dzisiejszego rynku, mocno nadwyrężonego pandemią, inflacją i trudnościami na rynku pracowniczym. Z jednej strony koncepty wesprą nasze burgerownie, zapewniając im dodatkowe obroty z dowozów, z drugiej mogą stanowić samodzielny biznes - mówi Hubert Kacprzak, manager do spraw operacyjnych i sprzedaży Bobby Burger.
Głównymi zaletami takiego rozwiązania mają być niższe opłaty stałe, związane z wynajmowaniem lokalu, brak sali konsumpcyjnej, czyli brak konieczności przeprowadzenia kosztownej aranżacji wnętrz oraz mniejsza liczba pracowników.
- Proponowane przez nas formaty gastronomiczne sprawdzą się w dużych i średniej wielkości miastach, w których sektor dowozów jest mocno rozwinięty. Naszych partnerów wyposażać będziemy w pełną wiedzę dotyczącą kuchni i serwowanych potraw oraz strategię promocyjną i marketingową. Podobnie jak w przypadku Bobby Burger część składników przygotowana będzie w naszej warszawskiej kuchni centralnej, co pozwoli utrzymać wysoką jakość. Do tego szkolenia i wsparcie sieci na każdym etapie inwestycji - przekonuje Hubert Kacprzak.
Nowe marki sieci Bobby Burger wejdą na rynek jeszcze wiosną tego roku.