Garden Gourmet z pierwszą strefą restauracyjną

Garden Gourmet z pierwszą strefą restauracyjną

Wczoraj, 1 czerwca, otwarta została pierwsza strefa restauracyjna marki z portfolio Nestlé. Nie bez powodu debiut nastąpił w Dzień Dziecka - goście mogą poznać roślinne menu spod szyldu Garden Gourmet w znanej wszystkim Energylandii.

"The Hall of Collumns made with Garden Gourmet" jest pierwszą strefą restauracyjną, występującą pod szyldem Garden Gourmet w Polsce. Oferuje ona dania wegetariańskie oraz wegańskie, skomponowane przez doradców kulinarnych Nestlé Professional - wszystkie wykorzystują produkty tej marki. Strefa ta nie została przypadkowo otwarta w Energylandii.

- Energylandię odwiedzają 2 miliony osób rocznie. Zależało nam, aby Goście mieli możliwość korzystania z palety dań wegańskich i wegetariańskich oraz aby kuchnia roślinna była dla nich częścią jakościowo spędzonego czasu. Jest to dla nas szczególnie ważne, ponieważ Parki Rozrywki odwiedzają głównie rodzice z dziećmi. Budowanie w tej grupie świadomości korzyści płynących ze zdrowego odżywiania i zrównoważonej produkcji żywności jest znaczącym elementem korporacyjnej odpowiedzialności Nestlé i marki Garden Gourmet - mówi Artur Maciejewski, dyrektor Nestlé Professional.

Według badań przeprowadzonych przez Nestle Polska, dla polskiego konsumenta szczególnie istotnymi aspektami w życiu są dieta, zdrowy styl życia, własny dobrostan oraz troska o środowisko i zwierzęta hodowlane. Na realizację tych założeń pozwala wybór kuchni wegańskiej i wegetariańskiej.

Produkty, które są pochodzenia roślinnego o wiele mniej obciążają planetę - ich produkcja zużywa mniej zasobów naturalnych, w tym chociażby wody. Co ważne, ograniczenie spożycia mięsa niesie za sobą redukcję emisji gazów cieplarnianych. Dieta roślinna wspomaga również utrzymywanie prawidłowej masy ciała i przyczynia się do obniżenia ryzyka chorób sercowo-naczyniowych.

Misją Garden Gourmet jest zaprezentowanie szerokiemu gronu odbiorców produktów roślinnych oraz ich wielostronnych zalet. Marka ta jest w Polsce dostępna od 2020 roku i jest liderem w kategorii alternatyw mięsa na rynku detalicznym.

- Roślinne alternatywy dla mięsa to dynamicznie rosnący rynek w Polsce. Blisko 1/4 gospodarstw domowych choć raz w 2022 roku zakupiła produkt z tej kategorii. Wartość rynku to 90 mln złotych i rośnie w tempie kilkudziesięciu procent rocznie. To piękna dynamika! Wierzymy, że synergia płynąca z jednoczesnego rozwoju części retailowej i restauracyjnej naszego biznesu pozwoli nam znaleźć stałe miejsce w sercach polskich konsumentów - podkreśla Aleksandra Środa, Kierownik Marki Garden Gourmet w Europie Środkowo-Wschodniej, Nestlé?Polska.