
IGHP: "czerwcówka" bardzo udana
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego podała informacje dotyczące przeprowadzonej nowej ankiety w dniach 12-15 czerwca, w której wzięło udział aż 146 hoteli - większość z nich stanowiły obiekty usytułowane w miastach oraz te liczące około 150 pokoi. Wśród ankietowany znalazły się również najmniejsze przedsiębiorstwa, a z ankiety Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego wynika, że długi weekend czerwcowy był intensywniejszy od majowego.
W najnowszych badaniach możemy zauważyć zdecydowanie lepsze wyniki w hotelach. W większości z ankietowani przyznaje, że poziom obłożenia był powyżej 50 proc., a 27 proc. z nich deklaruje obłożenie powyżej 70 proc. - zdecydowanie są to lepsze wyniki niż w kwietniu. W tym 71 proc. z hoteli miejskich cieszyło się również bardzo dobrym wynikiem, bo aż 50 proc. obłożenia w ubiegłym miesiącu. Pojawiły się hotele - dokładnie 4 proc. - w których obłożenie nie przekroczyło 30 proc. Wynikiem mogą pochwalić się również hotele pozamiejskie, których 58 proc. odnotowało wyższą niż dotychczas frekwencję.
W ankietowanych pojawiły się również hotele z podziałem na segmenty biznesowe oraz wypoczynkowe. W dziale biznesowym również możemy zauważyć wysoki wyniki - 70 proc. uzyskało obłożenie powyżej 50 proc. Natomiast w wypoczynkowych 62 proc. wskazało na frekwencje powyżej 50 proc. i 12 proc., które deklaruje poniżej 30 proc.
Dobre wyniki odnośnie frekwencji w hotelach to nie wszystko. Może przyjrzeć się również wzrostom cen, na który wskazuje większość hoteli, bo aż 85 proc. ankietowanych. Konieczność podnoszenia cen jest wynikiem wysokich kosztów towarów - w przewadze są wydatki związane z żywnością czy cenami energii.
Z wyników ostatnio przeprowadzonej ankiety przez IGHP możemy wywnioskować zadawalającą sytuację większości hoteli. Uległa zmianie na lepsze w stosunku do poprzedniego miesiąca. Aktualnie lepsza prognoza na kolejne miesiące jest po stronie segmentów wypoczynkowych.