Innowacja w gastronomii: biznes czy prowokacja?

Innowacja w gastronomii: biznes czy prowokacja?

24 czerwca w DoubleTree by Hilton we Wrocławiu FOR Solutions zaserwowała nam dzień pełen branżowej wiedzy. Dawka interesujących informacji, praktyczne umiejętności, dzielenie się własnymi doświadczeniami oraz nowe branżowe znajomości - tak można podsumować wrocławską edycję konferencji gastronomicznej MADE FOR Restaurant.

MADE FOR Restaurant to cykliczne spotkania biznesowe organizowane w największych miastach Polski. Tegoroczne edycje krążą wokół tematu: "Innowacja w gastronomii: biznes czy prowokacja?", a przyświeca im motto Henrego Forda: "Firmy, które rosną dzięki rozwojowi i ulepszeniom, nie zginą. Ale kiedy firma przestaje być twórcza, kiedy uważa, że osiągnęła doskonałość i teraz musi tylko produkować - już po niej".

Wrocławskie spotkanie było bardzo intensywne, zresztą jak każda jego edycja - prelekcja za prelekcją, a w międzyczasie praktyczne warsztaty. Prelegentów było co nie miara, a ciekawych historii, które mieli do opowiedzenia, jeszcze więcej.

Gościem specjalnym była Isabella Poti, head chef i partner restauracji Bros' we włoskim Lecce. Młoda i utalentowana szefowa kuchni, która znalazła się na liście Forbes 30 under 30, szczegółowo opowiedziała o mediach społecznościowych i ich ogromnej roli w dzisiejszym prowadzeniu nie tylko restauracji, ale ogółem biznesu.

Marcin Dera z Transgourmet zapoznał uczestników ze swoimi najnowszymi badaniami dotyczącymi przyszłości rynku gastronomicznego w Polsce, a przyznać trzeba, że były to prognozy obiecujące. Dużo się również dyskutowało. Jedna z dyskusji dotyczyła innowacji w świecie win i coraz większej popularności win naturalnych, biodynamicznych, wegańskich czy bezalkoholowych. Kolejna z ważnych dyskusji dotyczyła aplikacji internetowych. Marcin Wajda z Winterhaltera, Maciej Piwko z Finebite, Antoine Azais z GastroJob oraz Daniel Kędzierski z FastTony wytłumaczyli, czym powinna charakteryzować się aplikacja, która wyniesie nasz biznes na wyższy poziom dochodowości, a jednocześnie nie będzie zbyt mocno angażowała restauratora.

Często wyzwaniem dla restauratorów czy szefów kuchni jest odpowiednie przygotowanie oferty dla najmłodszych gości. Pomogła w tym Anna Wałęsa z Art Hotelu, która dokładnie wytłumaczyła na swoim przykładzie, jak można podejść do tego tematu.

To tylko garść wiedzy, jaką przyswoiliśmy podczas tego jednego dnia. A ponadto formuła konferencji pozwalała znaleźć czas na indywidualne rozmowy ze specjalistami i prelegentami. Podczas konferencji gastronomicznej nie mogło zabraknąć również... jedzenia! O tę część zadbał Piotr Apanel, szef kuchni w OVO Bar & Restaurant. Sprawna organizacja, pyszne jedzenie i przydatne informacje sprawiły, że uczestnicy nie tylko wyszli z hotelu zadowoleni, ale również gotowi wykorzystać nową wiedzę w swoich lokalach.

Do zobaczenia przy okazji kolejnych edycji!

zdj. Karol Stańczak