
Jak być dobrym menedżerem?
Jedno z najtrudniejszych zadań w restauracji - prócz fenomenalnego szefa kuchni do sukcesu potrzebujemy jeszcze dobrego menedżera, który zjedna sobie cały zespół. Jak go znaleźć? Jakie cechy powinien posiadać? Wydawać by się mogło, że nie jest to trudne zadanie... A jednak.
Czytając ten artykuł wyobraź sobie siebie - zadaj sobie pytanie na koniec - czy posiadam te cechy? Czy mogę coś w sobie zmienić?
Dobry menedżer jest cierpliwy. Wiele sytuacji podczas dnia w pracy może wyprowadzić nas z równowagi, ale czy na pewno współpracownik powinien za nie odpowiadać? Tak na początek pytanie dość retoryczne.
Dobry menedżer pyta i słucha. Czasem wystarczy wysłuchać swojego współpracownika, aby ten poczuł się lepiej. Takim zachowaniem, budujemy relację, której bardzo potrzebujemy do dalszego działania. Ludzie nie pracują coraz częściej tylko dla renomowanych restauracji, a co za tym idzie, dobrej wypłaty - pracują dla przyjemności przychodzenia do pracy. To menedżer musi zapewnić im atmosferę, dla której będą chcieli uczynić swoją pracę przyjemną w działaniu, z uśmiechem na twarzy. Zadbaj o swoich ludzi, oni zadbają o Twoich gości. Zrozumienie tego zdania jest kluczowe w pracy menedżera.
Dobry menedżer jest zaangażowany w społeczność, w której żyje. Wiele razy spotykamy się z tym, że menedżer "nie ma na nic czasu" - jak to czytasz i się uśmiechasz, to właśnie o Tobie mówię. Poruszam ten wątek, ponieważ jest bardzo istotny. Dobry menedżer zawsze znajdzie czas, żeby porozmawiać ze swoimi ludźmi. Żyjecie razem wiele godzin w tygodniu, praca jest niejednokrotnie Twoim drugim domem - dlaczego więc nie rozmawiasz z domownikami? Dobry menedżer traktuje współpracowników tak samo, nie wywyższa się. Pamiętaj, rozmowa z osobą zmywającą jest tak samo ważna, jak z najlepszym kelnerem w zespole. Zespół to ludzie, których łączy zaangażowany w sprawę dobry menedżer. Znajduj czas dla innych, a oni wtedy znajdą go dla Ciebie. Wiesz, jak się to objawi? Pomogą Ci jak będziesz w potrzebie. Jak widzisz, wiąże się to z poprzednim zagadnieniem - dobry menedżer pyta i słucha - wszystkie Twoje działania muszą być szczere i empatyczne.
CAŁY ARTYKUŁ >KLIKNIJ TUTAJ<