Kluczowe targi dla branży HoReCa

Kluczowe targi dla branży HoReCa

Branża HoReCa polega na budowaniu wzajemnych relacji. Przedstawiciele większości firm dostarczających produkty i usługi na jej rzecz, dobrze się znają, współpracują i wymieniają informacjami, co wspiera konkurencyjność tego rynku i pozwala tworzyć coraz lepsze rozwiązania. To uzasadnia, dlaczego branżowe targi są ważnym elementem strategii marketingowych wielu firm z sektora gastronomicznego. Czy Gastrotargi SMAKKi spełnią oczekiwania branży i staną się kluczową imprezą w Polsce, wpisując się tym samym w europejski kalendarz spotkań, na których trzeba być?

- W ciągu dwóch, trzech targowych dni w jednym miejscu można spotkać się z potencjalnymi nabywcami, którzy przychodzą z konkretnym zamiarem poznania produktu czy usługi. To ogromna oszczędność czasu, a zarazem wysoka efektywność w dotarciu do klienta. Należy skalkulować, ile czasu zajęłoby zespołowi handlowców osobiste dotarcie do dużej grupy klientów rozproszonej po całej Polsce, ile rozmów telefonicznych należałoby odbyć, maili wysłać i kilometrów przejechać- mówi dr Beata Kozyra, prezes Polskiej Izby Przemysłu Targowego.

Jakie korzyści przynoszą targi?

Należy pamiętać, że targi przynoszą także długofalowe korzyści w postaci budowania i utrwalania relacji biznesowych. Stanowią też okazję do tworzenia eksperckiego wizerunku firmy, w tym pozyskania uwagi przedstawicieli mediów, którzy odwiedzają branżowe wydarzenia, by śledzić nowości. Możliwość obserwacji trendów rynkowych i poczynań konkurencji to bez wątpienia kolejne z atutów biznesowych eventów.  

Wydarzenia branżowe powinny być kluczowe dla każdego przedsiębiorcy. Firmy z branży HoReCa potwierdzają, że wydarzenia targowe to istotny element działań promocyjnych i edukacyjnych. Jak podkreśla Marcin Wajda, dyrektor komunikacji i marketingu Winterhalter Gastronom Polska, targi są miejscem, które jednoczy branżę, co jest ich niezaprzeczalnym atutem, a czego nie da się przenieść do internetu.

- Winterhalter Gastronom Polska wspiera polską gastronomię już od 25 lat. Przez ten czas zarówno sama marka, jak i profesjonalne zmywarki stały się wręcz ikoną solidności i niezawodności wśród polskich restauratorów. Dzielimy się wiedzą, więc na zbliżających się SMAKKach pokażemy restauratorom, jak optymalizować biznes i generować dodatkowe oszczędności w tak trudnych dla nas wszystkich czasach - zapowiada Marcin Wajda.

Z kolei Mieczysław Kozłowski, prezes firmy KOMAT postrzega targi przede wszystkim jako możliwość spotkań z inwestorami, serwisantami, kucharzami, barmanami oraz oczywiście wieloma innymi osobami z branży.  -W trakcie takich spotkań możemy dokładnie poznać oczekiwania, a bezpośrednie rozmowy są dla nas inspiracją. Często w ich wyniku powstają nie tylko nowe rozwiązania, ale także nowe produkty, dzięki czemu klient otrzymuje wymarzoną kuchnię i idealnie dostosowaną do konkretnych potrzeb zabudowę barową - podkreśla Mieczysław Kozłowski.

Nowe wydarzenie na kulinarnej mapie Polski

Gastrotargi SMAKKi to nowe wydarzenie, które już za chwile będzie miało swoją premierę. Dlatego te targi są postrzegane, jako szansa dla branży. Rozmowy z wystawcami pokazują, ze firmy oczekują spotkania, określonego przez bogatą, różnorodną i kompletną ofertę, dopracowane szczegóły, odpowiednią promocję, a także frekwencję odwiedzających.

- Liczę, że uda się odbudować znaczenie targów HoReCa w Polsce, a targi SMAKKi mają szansę stać się istotnym wydarzeniem tej części Europy. Wierzę w jego sukces, tym bardziej, że odpowiadają za nie osoby, które mają doświadczenie w branży i robią to z pasją- dodaje prezes firmy KOMAT.

Program Gastrotargów SMAKKi

Gastrotargi SMAKKi, które odbywać się będą 23-25 marca br. w Centrum EXPO XXI w Warszawie. Przez trzy dni, żaden uczestnik targów nie będzie się nudził. Co zaplanowano? Poza kompleksową ofertą wyposażenia, tj. mebli, urządzeń i instalacji niezbędnych do prowadzenia restauracji, barów, punktów cateringowych, a także wachlarzem żywności, napojów, kaw i deserów, program wypełni praktyczna wiedza z kilku obszarów, która przyda się właścicielom i zarządzającym lokalami gastronomicznymi.

Co więcej, wyjątkowa będzie strefa Zielonej EkoKuchni, gdzie zainteresowani dowiedzą się, jak optymalizować koszty, ograniczać straty, generować mniej odpadów i nie marnować żywności.

Dodatkowo mnóstwo emocji, smaków i zapachów towarzyszyć będzie Festiwalowi Kawowych Smaków, który uatrakcyjnią: Olimpiada Kawy by Tom Obracaj & Marcin Rusnarczyk, profesjonalne zawody baristów "CUP of Poland" skierowane do palarni kaw rzemieślniczych i dużych korporacyjnych, a także nowość - Mistrzostwa Polski TO NiC Espresso, w których uczestnicy powalczą o tytuł mistrza w przygotowaniu tonic espresso, chłodzącego napoju na bazie kawy.