L'Osteria, niemiecka sieć włoskich restauracji planuje wejście na polski rynek

L'Osteria, niemiecka sieć włoskich restauracji planuje wejście na polski rynek

Sieć włoskich restauracji L'Osteria, która posiada już ponad 120 lokali w Europie i jak się okazuje planuje wejście na polski rynek. Co więcej, sieć obecna jest już w ośmiu krajach w Europie: w rodzimych Niemczech, Francji, Austrii, Czechach, Luksemburgu, Szwajcarii, Holandii oraz Anglii.

Obecnie sieć rozwija swoje lokale w trzech konceptach. Są to zarówno wolnostojące restauracje wraz z parkingiem oraz placem zabaw dla dzieci, jak i restauracje zlokalizowane w centrach miasto powierzchni blisko 450-600 m2. Swoją ekspansję na nowych rynkach, w tym w Polsce sieć planuje przeprowadzić przy udziale partnerów franczyzowych - czytamy w serwisie Retailmarketexperts.

HoReCa będzie mieć miejsce dla kolejnego dużego gracza?

W 2018 roku 10 największych sieci wygenerowało szacowany udział w rynku gastronomicznym na poziomie 23 proc., co pokazuje, że rynek wciąż nie jest skonsolidowany. Obecnie rynek jest zdominowany przez dwie firmy - McDonald's i AmRest. Posiadają one największą liczbę placówek, a także największą średnią obrotów. Jednak na dynamicznie rosnącym rynku nadal jest miejsce dla nowych graczy - czytamy w serwisie.

Według badania, na które powołuje się Retailmarketexperts, na potrzeby raportu Rynek HoReCa w Polsce 2019 w grudniu 2018 roku, badani zapytani o typy lokali gastronomicznych, których im brakuje na rynku zdradzają sentyment do barów mlecznych. Na tego typu lokale zwraca uwagę w tym kontekście 37 proc. badanych (częściej osoby w wieku 55+ i z małych gospodarstw domowych). Lokale z tradycyjną kuchnią polską oraz lokale z egzotycznymi, orientalnymi kuchniami są dla około 30 proc. badanych typami lokali, których im brakuje na rynku.