
Louvre Hotels Group - lokalna odpowiedzialność
Pozytywne relacje z lokalną wspólnotą mają szczególne znaczenie dla branży hospitality. Dlatego polskie hotele zrzeszone w Louvre Hotels Group każdego roku angażują się w działania CSR na własnym podwórku.
Dobrym sposobem na budowanie dobrosąsiedzkich relacji jest zaprzyjaźnienie się z najmłodszymi członkami lokalnych społeczności. Dlatego Louvre Hotels Group otwierają więc swoje progi dla dzieci z przedszkoli i podstawówek, by zdradzić im sekrety funkcjonowania hotelu, a przede wszystkim zafundować dzień pełen świetnej zabawy.
W październiku minionego roku warszawski kompleks hotelowy sieci odwiedzili podopieczni Przedszkola Niepublicznego Agatka. Maluchy wzięły udział w warsztatach kulinarnych pod okiem szefa kuchni Marcina Małeckiego oraz uczyły się zasad segregowania odpadów. W okresie świątecznym natomiast załoga Campanile Lublin zaprosiła w swoje progi dzieci z miejscowego Przedszkola Integracyjnego nr 39.
Jaki jest cel hospitality?
Okazać gościnność to znaczy - otworzyć się na drugiego człowieka i jego potrzeby. Hotele Campanile rozwijają program LiveMyLifestyle. Idea polega na tym, by spróbować spojrzeć na świat z perspektywy osób z niepełnosprawnościami i usuwać bariery, także te, które stają im na przeszkodzie w podejmowaniu aktywności zawodowej. Załoga Campanile Bydgoszcz gościła na praktykach grupę osób z niepełnosprawnością intelektualną, którzy uczęszczają do Pracowni Czynności Dnia Codziennego przy Warsztatach Terapii Zajęciowej VICTORIA Polskiego Związku Niewidomych. Praktykanci mogli dowiedzieć się, jak wygląda przygotowanie hotelowego pokoju i samemu zmierzyć się z tym zadaniem.
Co więcej, działania na rzecz lokalnej społeczności obejmują nie tylko nawiązywanie pozytywnych relacji z ludźmi, lecz także z miejscową przyrodą. W październiku załoga Golden Tulip Warsaw Centre skorzystała z pięknej jesiennej pogody, by robić piękne rzeczy.
We współpracy z warszawskimi Lasami Miejskimi zespół hotelowy przystąpił do sprzątania pobliskiego Lasku na Kole. Tymczasem załoga Metropolo by Golden Tulip w Krakowie zainstalowała w przyhotelowym zagajniku pięć karmników dla wiewiórek. Rude gryzonie od razu rozsmakowały się w orzeszkach i suszonych owocach, dzięki którym dobrze przygotowały się do zimy.
Dla pupili
Częścią lokalnej wspólnoty są również zwierzęta domowe. Obiekty Louvre Hotels Group to miejsca przyjazne dla czworonożnych pupili, a szczególną troską otaczają te spośród psów i kotów, które zawiodły się na ludziach. Załoga Campanile Łódź wsparła podopiecznych Fundacji dla Szczeniąt Judyta zbiórką produktów sanitarnych oraz koców, dzięki którym psiaki mogą czekać na adopcję w czystych i ciepłych kojcach.
Na podobne prezenty oraz pięćdziesiąt kilogramów suchej karmy od załogi Campanile Bydgoszcz mogli liczyć czworonożni podopieczni miejscowego schroniska dla zwierząt. Z kolei pracownicy hotelu Campanile Kraków wraz ze swoimi dziećmi wybrali się do schroniska prowadzonego przez Krakowskie Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami. Wspólnymi siłami ułożyli i posegregowali prawie tonę karmy oraz zajęli się uporządkowaniem legowisk i akcesoriów dla zwierząt. Załoganci krakowskiego Metropolo by Golden Tulip zadbali natomiast o podopiecznych ośrodka adopcyjnego Skawińskiego Stowarzyszenia Pomocy dla Zwierząt. Dodatkowo pracownicy Campanile Wrocław Stare Miasto odwiedzili Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt we Wrocławiu. Przekazali dziesięć dużych worków z ręcznikami i prześcieradłami, które nie mogły już trafić do hotelowych pokoi, a także karmę oraz inne smakołyki dla psów i kotów. Ich koledzy z Campanile Wrocław Centrum z podobną wizytą udali się do schroniska Azyl Oleśnickie Bidy.