Międzynarodowy wymiar konferencji MADE FOR Restaurant

Międzynarodowy wymiar konferencji MADE FOR Restaurant

International Interchange to międzynarodowa formuła konferencji MADE FOR Restaurant, podczas której łączy się wymiana wiedzy i kontaktów w branży restauracyjnej. Zadebiutuje ona w Polsce już 18 listopada 2019 roku.

Jesienią wyjątkowe i różnorodne postaci świata gastronomii m.in. z Włoch, Niemiec, Rumunii, Hiszpanii, Polski, Ukrainy, Wielkiej Brytanii, Francji i Słowenii połączą swoje punkty widzenia, aby stworzyć aktualny obraz współczesnej branży restauracyjnej, w ujęciu biznesowym, społecznym i kulinarnym. Przyciąganie  zagranicznych gości, innowacje technologiczne, czarowanie smakiem, obrazem i dźwiękiem, ale także wykluczenia społeczne w kuchni to tematy, które w międzynarodowym gronie ekspertów poruszane będą podczas wydarzenia. Konferencja MADE FOR Restaurant odbędzie się 18 listopada w Centrum Praskim Koneser, w Warszawie.

Co kryje się za hasłem International Interchange?

International Interchange to międzynarodowa formuła konferencji MADE FOR Restaurant, której ambicją jest otwieranie naszego rynku - praktyków i miłośników gastronomii - na świat, najlepsze zagraniczne idee, relacje, pomysły, kulturę pracy.

Tematem przewodnim wydarzenia będą "Innowacje w gastronomii - biznes czy prowokacja?", prezentowane z różnych, międzynarodowych perspektyw. Całości dopełniać będzie perspektywa polskich ekspertów (restauratorów, szefów kuchni, naukowców oraz producentów) analizujących, w jaki sposób globalizacja wpływa na kształt lokalnego rynku, który powinien z ofertą dostosowywać się do międzynarodowych standardów i wymogów.

Jak będzie wyglądał program konferencji?

Uczestnicy MADE FOR Restaurant będą mieli do dyspozycji dwie strefy i dwie perspektywy - biznesu i inspiracji. W każdej z nich poruszane będą tematy bliskie przedsiębiorcom i pracownikom, działającym w branży HoReCa oraz fanów doświadczeń restauracyjnych. 

Strefa inspiracji to eksperci z różnych stron świata, dzielący się swoją wiedzą i doświadczeniami. Wśród nich:

- Charles Spence (Wielka Brytania) -  autor książki "Gastrofizyka. Nowa wiedza o jedzeniu."

- Dymitr Borysow (Ukraina) - jeden z najbardziej znanych, innowacyjnych oraz odpowiedzialnych społecznie biznesmenów Ukrainy

- Dalad Kambhu (Niemcy) - urodzona w Stanach Zjednoczonych i wychowana w Bangkoku szefowa kuchni i właścicielka gwiazdkowej restauracji Kin Dee w Berlinie

- Diego Prado (Hiszpania) - hiszpański szef kuchni i ekspert kulinarny w dziedzinie fermentacji

- Michel Moran (Francja/Polska) - Francuz od lat związany z Polską i restauracją Bistro de Paris

- CristianGadau (Włochy) i Joanna Ślusarczyk (Polska), przedstawiciele The Best Chef - internetowej społeczności najlepszych szefów kuchni

- Niko Slavnic (Słowenia), CEO InYourPocket City Guides oraz dyrektor projektu The Slovenia Restaurant Awards

- Ciprian Nicolescu (Rumunia), szef kuchni z Rumunii, który swoją karierę rozpoczął 28 lat temu, dużą jej część budując w Stanach Zjednoczonych i Londynie

Wśród tematów: innowacyjne podejście do fermentacji, gastrofizyka, innowacje w dziedzinach takich jak high tech, ewolucja "digitalowego" gościa restauracji, a także siła social mediów w pozyskiwaniu międzynarodowych klientów. Oprócz tego duża dawka kwestii społecznych - nowa rola i odpowiedzialność szefa kuchni za nawyki żywieniowe, a także gastronomia jako przestrzeń pełna tolerancji, w której brak miejsca na rasizm czy seksizm. Polską perspektywę innowacji w gastronomii zaprezentuje m.in. Krzysztof Kaliciński (Akademia im. Leona Koźmińskiego).

Strefa biznesu to prelekcje i warsztaty prowadzone przez partnerów biznesowych konferencji. Swoje eksperckie doświadczenie, wypracowane na rynku HoReCa przez długie lata, prelegenci pokażą w tematach takich jak: waterpairing, innowacje w świecie win oraz neuromarketing.

Dla kogo jest MADE FOR Restaurant w Warszawie?

Agnieszka Małkiewicz, Prezes FOR Solutions, organizatorka wydarzenia: - Chcemy spojrzeć na naszą branżę szerzej, z różnych perspektyw: szans jakie daje gospodarce, wyzwań z jakimi się boryka oraz przyjemności jakie przynosi hedonistom. Podczas warszawskiej edycji wychodzimy poza biznesową formułę spotkania. Już niebawem będziemy ujawniać pełen program wydarzenia: warsztaty, prezentacje z eksperymentami, degustacje i wieczorne atrakcje stworzone wspólnie z przestrzenią Konesera, który staje się bardzo ważnym miejscem na kulinarnej mapie Warszawy, łącząc wiele konceptów restauracyjnych. 

Monika Piwońska, Dyrektor Komercyjna Centrum Praskiego Koneser: - Centrum Praskie Koneser, i jego jedyna w swoim rodzaju - w skali miasta i regionu - strefa restauracyjna i barowa, to miejsce idealnie dopasowane do potrzeb uczestników konferencji MADE FOR Restaurant. W sercu starej Pragi, w nowym lifestylowym centrum Warszawy, znajdującym się na terenie XIX-wiecznej fabryki wódek, mamy blisko 20 lokali oferujących dania kuchni z całego świata. Serwują je restauratorzy z wieloletnim doświadczeniem, zatrudniający uzdolnionych i nagradzanych szefów kuchni. Karty dań, wnętrza, architektura całego kompleksu - to wszystko stanowi o wyjątkowości oferty Konesera. Jestem pewna, że uczestnicy konferencji docenią walory tego miejsca.

Niebywałe grono ekspertów z Polski i zagranicy, którzy przyjęli zaproszenie MFR zaprezentują wiedzę i edukacyjne poczucie misji. Organizatorzy mają nadzieję, że formuła będzie rozwijać się z każdym rokiem, tak jak lokalne edycje spotkań MADE FOR Restaurant, które w ubiegłym roku dostały nagrodę najlepszych wydarzeń gastronomicznych w branży. 

Program, lista ekspertów oraz bilety dostępne są na stronie:
https://forsolutions.pl/konferencja-gastronomiczna-made-for-restaurant-warszawa-11-2019/