Nowa odsłona Sowa Caffe

Nowa odsłona Sowa Caffe

Otwarta 15 lat temu palarnia kawy spod szyldu Cukierni Sowa przeszła rebranding. Zmiany objęły zarówno opakowania, jak i identyfikację wizualną oraz sposób komunikacji marki.

Jednym z kluczowych elementów rebrandingu jest zmiana logotypu. Jak podkreślają przedstawicieli marki, nowe logo Sowa Caffe to fuzja symboliki związanej z kawą - ziarna, filiżanki, wzoru przypominającego liście kawowca - oraz palety naturalnych kolorów inspirowanych ziemią, uprawami i ciepłem świeżo zaparzonego naparu. Zmiana ma na celu podkreślenie wysokiej jakości produktu oraz zwrócenie uwagi na kwestie związane z poszanowaniem natury i dobrymi praktykami.

- Na nowo opowiedzieliśmy historię naszej kawy. Jej źródło pozostaje niezmienne - to pasja do dobrego smaku i kontroli nad każdym etapem produkcji. Nowa szata wizualna ma nie tylko przyciągać wzrok, ale też odzwierciedlać to, czym nasza kawa jest od zawsze: świadomym wyborem dla tych, którzy cenią naturalność, jakość i konsekwencję - tłumaczy Michał Sowa, członek zarządu Cukierni Sowa.

Nowa odsłona marki obejmuje:

  • nowe opakowania kaw (ofercie marki znajdują się dziś kawy: ziarniste, mielone, w kapsułkach, rozpuszczalne - każda bez kompromisów smakowych),
  • nowy projekt kubków do kawy serwowanej na wynos w lokalach Cukierni Sowa,
  • odświeżoną wersję Karty Kawosza - lojalnościowego programu dla klientów,
  • uporządkowaną komunikację produktową,
  • aktualizację materiałów POS i ekspozytorów w punktach sprzedaży.

Segment kawy (w tym serwowanej i sprzedawanej detalicznie) odnotowuje ponad 15-procentowy wzrost sprzedaży rok do roku (2023/2024), a zainteresowanie produktami na bazie kawy stale rośnie.

W 2024 roku w palarni Sowa Caffe w Bydgoszczy wyprodukowano 97 ton kawy.

- Palimy kawę, jaką sami chcielibyśmy pić. To nie proces przemysłowy, który dzieje się sam - to dziesiątki decyzji podejmowanych w czasie rzeczywistym. Kolor, dźwięk pękających ziaren, zapach - wszystko musi się zgadzać. Potem testujemy espresso, oceniamy balans i głębię. Jeśli nie przekonuje nas w 100proc., nie trafia do klientów - podsumowuje Piotr Dominiczak, Coffee Roast Master w Cukierni Sowa odpowiedzialny za produkcję kawy Sowa Caffe.