
Nowy bar na lotnisku Chopina
Lokal +48 to nowy koncept zespołu Lagardere Travel Retail. Został otwarty 29 czerwca na lotnisku Chopina w Warszawie. Ten autorski lokal promuje lokalne produkty oraz kulturę, a telefoniczny kod kraju w nazwie miejsca skupia uwagę gości na Polsce.
Lokal +48 jest konceptem barowym, który został stworzony z myślą o rynku travel retail. W swojej ofercie posiada przede wszystkim alkohole polskiego pochodzenia - na ich bazie obsługa przygotowuje różne koktajle. Do wyboru jest również wiele regionalnych trunków i przekąsek, takich jak deski mięsne i bezmięsne z pastami wegańskimi, stripsy z kurczaka z frytkami, pulpeciki mięsne i warzywne, a także chipsy i precle. W menu gości wina symboliczna syrenka oraz charakterystyczny dla PRL-owskiej Warszawy Jelcz (tzw. ogórek).
- Nasz nowy koncept stanowi doskonały przykład zastosowania trendu lokalności w projektowaniu konceptów handlowych. Sense-of-place to dzisiaj kluczowy czynnik w tworzeniu autentycznych i przyciągających doświadczeń zakupowych, a nam udało się stworzyć gościnne, niezobowiązujące miejsce pełne polskich smaków, legend i symboli. Dzięki temu Lokal +48 przestaje być wyłącznie miejscem konsumpcji, ale staje się ciekawym przystankiem w podróży i przestrzenią do odkrywania i celebracji lokalnej kultury - mówi Dariusz Sinkiewicz, Dyrektor Zarządzający ds. Handlowych i Innowacji w Lagardere Travel Retail w Polsce.
- "Lokal" w nazwie konceptu ma kilka znaczeń. To popularny synonim "baru", "restauracji", informujący klienta o tym, czego może się spodziewać w środku. Jednocześnie, poprzez skojarzenie z angielskim "local", podkreśla silne związki z danym miejscem, autentyczność i unikalność oferty. Numer kierunkowy "+48" w nazwie odnosi się bezpośrednio do Polski, kraju, w którym bar został otwarty i którego kulturę promuje. Hasło nowej marki "Łączymy lokalnie" nawiązuje natomiast do mieszania rodzimych smaków i budowania relacji. Dzięki temu Lokal +48 staje się przestrzenią, w której goście mogą doświadczyć autentycznej lokalnej kultury i smaków - wymienia Magdalena Charczuk, Dyrektor ds. Marketingu w Lagardere Travel Retail w Polsce.
Pasażerowie korzystający z oferty lotniska Chopina znajdą Lokal +48 za kontrolą bezpieczeństwa, w Strefie Non-Shengen. Docelowo będzie on częścią większego konceptu Food Hall Warszawa - tj. wyjątkowej strefy jedzenia i odpoczynku przygotowanej dla podróżujących z paszportem.
Na lotnisku Chopina Lagardere Travel Retail prowadzi też inne punkty sprzedaży m.in. pod brandami: Aelia Duty Free, So Coffee, Johny Rockets, Relay, 1Minute Smacznego!, Premium Food Gate czy The Warsaw Store.