Ocena restauracji kluczem do sukcesu

Ocena restauracji kluczem do sukcesu

Lokal cieszący się uznaniem, nie musi się martwić o brak nowych gości. Rekomendacje gości restauracji przyczyniają się do zwiększenia ruchu na stronie internetowej i zainteresowania ofertą. Google docenia nowe treści i nagradza lepszą pozycją w wynikach wyszukiwania.

Lokal, który udostępnia możliwość oceniania, uchodzi za bardziej wiarygodną i otwartą na klienta. Jak więc zachęcić gości restauracji do podzielenia się swoją oceną i jak reagować, kiedy wśród ocen pozytywnych pojawiają się negatywne komentarze?

Cenne opinie można pozyskać z różnych źródeł, zarówno online, jak i offline. Portale takie jak TripAdvisor, Yelp, Google My Business, Facebook i Zomato są popularnymi platformami, na których klienci pozostawiają recenzje restauracji. Możesz również promować swoją restaurację na tych platformach, zachęcając gości do zostawienia opinii po wizycie. Można dodać także dedykowaną sekcję na stronie internetowej restauracji, gdzie klienci mogą pozostawiać opinie i oceny. Upewnij się, że istnieje prosty i intuicyjny mechanizm pozostawiania opinii, aby ułatwić klientom udział.

Kluczową kwestią jest prośba o opinie w sposób uprzejmy i subtelny. Nie można wywierać presji na klientach. Warto też reagować na komentarze, zarówno pozytywne, jak i negatywne, aby pokazać, że dbasz o opinię klientów i jesteś gotów działać na ich korzyść.

Bez opinii klientów nie ma szansy na rozwój, dlatego ogromne znaczenie ma przyjęcie i uwzględnianie wszystkich uwag odwiedzających restaurację, a przede wszystkim tych negatywnych. Nieprzychylne opinie są szansą na poprawienie wizerunku i zmiany tego co się nie sprawdza.

Co najczęściej krytykują goście restauracji? Poza smakiem zamówionych potraw, najczęściej oceniają rzetelność obsługi, czas oczekiwania na danie, jakość jedzenia, lokalizację lokalu, wnętrze i wystrój oraz muzykę. Trzeba zwrócić na to uwagę.

Wiele firm to dla gości restauracji tylko ?logo?. Nie dostrzegają, że za przygotowywaniem posiłków i tworzeniem atmosfery w lokalu stoją zwykli ludzie. Dlatego, by ocieplić wizerunek, warto abyś raz na jakiś czas umieścił siebie przy pracy, a także zdjęcia swoich pracowników. Pokazał jak funkcjonuje miejsce ?od kuchni? i czego nie widać na co dzień.