
Polacy coraz chętniej sięgają po napoje bezalkoholowe
Trend powstrzymywania się od alkoholu panuje na świecie już od kilku lat i nie traci na znaczeniu. Konsumpcja bezalkoholowa i niskoalkoholowa na świecie wciąż wzrasta.
Kategoria piw bezalkoholowych jest obecnie najbardziej dynamicznie rozwijającym się segmentem na rynku piwa w Polsce. Na znaczeniu coraz bardziej zyskują także wina 0% oraz alkohole mocne w wersji bez procentów. Szacuje się, że do 2024 r. konsumpcja bezalkoholowa i niskoalkoholowa na świecie wzrośnie o 31 proc.
Trend zdrowego trybu życia, który obserwujemy w zmieniających się nawykach konsumenckich Polaków. Widać to w sprzedaży produktów roślinnych oraz bio, ale także zmianę obserwujemy w sektorze napojów. Rezygnujemy z alkoholu w ramach dbania o zdrowie, sylwetkę czy lepsze samopoczucie, ze względów zdrowotnych i nie tylko. Rynek piwa w Polsce od czterech lat sukcesywnie się kurczy - w 2021 r. sprzedaż spadła o 4 proc. Wyjątek stanowią piwa 0%, których udział w rynku wynosi już 6,6 proc. i wciąż rośnie. Już niemal 10 proc. Polaków deklaruje, że sięga właśnie po warianty bezalkoholowe, nie tylko w sklepach, ale i w lokalach gastronomicznych. Co ciekawe, to właśnie w supermarketach piwo jest najczęściej wybieranym.
Polacy poszukują jednak nie tylko piw bezalkoholowych, ale również innych trunków. Na celowniku poszukiwaczy wariantów 0% znalazły się między innymi wina. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie napojami 0%, producenci innych trunków również poszerzają swoje oferty o takie produkty. Na rynku dostępne już są nie tylko piwa i wina bezalkoholowe, ale nawet wódka czy prosecco.